آفتاب

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع: غفلت از مشارکت مردم، تخریب عرصه ها را به دنبال دارد

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع: غفلت از مشارکت مردم، تخریب عرصه ها را به دنبال دارد

کرج- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر امروز ما در کشور شاهد تخریب عرصه ها هستیم بدین دلیل است که از نگاه و مشارکت مردم غفلت داشته ایم.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، سرهنگ قاسم سبزعلی در آیین رونمایی از فیلم مستند 'هبوط' که به سفارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز و مشارکت صدا و سیمای این استان ساخته شده، افزود: چالش ها، مسائل و مشکلات را باید به اطلاع مردم برسانیم تا بتوانیم از آن ها یاری بگیریم.
وی اظهار داشت: حضور انسان در عرصه منابع طبیعی باعث تخریب شده است و امروز در کشور همه دستگاه ها باید با ادبیات یکسان در ارتباط با منابع طبیعی سخن بگویند تا به توسعه پایدار برسیم ،از این روست که می توانیم با ایجاد بستر مناسب زمینه ساز رشد، توسعه و بالندگی کشور باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز نیز در این آیین با اشاره
به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصو کوه خواری و زمین خواری، گفت: منابع طبیعی متعلق به فرد، گروه یا قشر خاصی نیست بلکه ثروت و سرمایه ملی است که به ما رسیده و باید بتوانیم به درستی به آیندگان تحویل دهیم.
حامد فرضی افزود: اهمیت موضوع برای ما به عنوان متولیان منابع طبیعی دوچندان است و رسانه به عنوان یک دانشگاه می­ تواند با ساخت همچین مستندهایی تصاویر ماندگار در ذهن همگان ایجاد و در تنویر افکار عمومی اثرگذار باشد.
مستندساز و کارگردان هبوط نیز در این آیین ضمن تشریح کامل روند کار، مسائل و مشکلات موجود به نقاط قوت و ضعف موجود اشاره و گفت: فعالیت های انسان برای رسیدن به رفاه و توسعه اقتصادی و اجتماعی، خود باعث تخریب منابع طبیعی و محیط زیست شده است.
محسن اولیایی افزود: این تخریب آن چنان در وضعیت آب و هوای کره زمین، دگرگونی ایجاد کرده که سلامتی و حیات او و سایر موجودات زنده را به خطر انداخته است.
وی اظهار داشت: شرایط به وجود آمده به حدی وخیم است که امروز از آن به عنوان ' بحران محیط زیست و منابع طبیعی ' یاد می شود و برای رهایی از این بحران باید به اصول اخلاقی مراجعه کنیم، زیرا مبنای پیدایش بحران زیست محیطی کنونی، بحران اخلاق در میان انسان هاست.
هُبوط یا هُبوطِ انسان، مفهومی در دستگاه نظری و آموزه‌های اسلامی، یهودی و مسیحی است. هُبوط به نافرمانیِ انسان در برابرِ خدا و فرستادن او به زمین اشاره دارد.
6156/ 6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:محمد عزیزپور
کد N1541382

وبگردی