آفتاب

ذوب آهن اصفهان منشاء تحولات در صنعت کشور است

ذوب آهن اصفهان منشاء تحولات در صنعت کشور است

ایلنا: محمد رضا نعمت زاده افزود : در سال جاری از طرف دولت انجام 33 پروژه اقتصاد مقاومتی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده بود که این پروژه ها تا پایان سال افتتاح خواهند شد و تولید ریل یکی از مهمترین آنها بود که امروز به بهره برداری رسید .

به گزارش ایلنا؛محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت در آیین افتتاح 5 پروژه توسعه ای و محیط زیستی  در ذوب آهن اصفهان طی سخنانی با اشاره به سابقه صنعتی این شرکت و نقش متخصصان و بازنشستگان آن در مراکز مختلف صنعتی ایران گفت : این مجتمع عظیم صنعتی علیرغم کمبود نقدینگی و بدون تسهیلات بانکی و فقط با اعتبارات خود ، خط تولید ریل ملی را به نتیجه رساند و امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم .

وی افزود :  ریل تولیدی ذوب آهن با شمش مورد نظر راه آهن انجام می گیرد و در همین خط تولید ، تیرآهن های بال پهن نیز که از کمبودهای کشور است تولید خواهد شد.

محمد رضا نعمت زاده افزود : در سال جاری از طرف دولت انجام 33 پروژه اقتصاد مقاومتی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده بود که این پروژه ها تا پایان سال افتتاح خواهند شد و  تولید ریل یکی از مهمترین آنها بود که امروز به بهره برداری رسید .

وی افزود : قطعاً راه آهن جمهوری اسلامی ایران از این پس تمام نیازهای خود را از ذوب آهن تامین می کند و ذوب آهن نیز با توجه به این که ظرفیت تولید ریل بیش از نیاز داخل است ، به فکر شناسایی بازارهای خارجی و صادرات ریل باشد  .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : در پروژه تولید ریل ، شمش که فولاد خام است به ریل تبدیل می شود که این خود ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و  در توسعه صنعت حمل و نقل کشور نیز نقش مهمی دارد .

 

کد N1541239

وبگردی