آفتاب

هفت کار زمان‌بری که در طول زندگی انجام می‌دهیم

هفت کار زمان‌بری که در طول زندگی انجام می‌دهیم

خوابیدن، غذا خوردن، رانندگی کردن، کار کردن، گشت‌وگذار در اینترنت، تماشای تلویزیون و نظافت هفت کار زمان‌بری است که همه ما در طول عمر خود انجام می‌دهیم.

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که برای هر یک از اتفاقات روزمره زندگی چقدر زمان صرف می‌کنید و به عبارت دیگر، کارهای همیشگی چقدر از شما زمان می‌گیرند؟

زمانی که کارهای مختلف را به صورت روزمره انجام می‌دهید و توجهی به آنها ندارید، به درستی مشخص نمی‌شود که چقدر از عمر خود را به آنها اختصاص داده‌اید. در هر صورت، کارشناسان لیستی از کارهای زمان‌بری را منتشر کرده‌اند که همه ما در طول زندگی خود آنها را انجام می‌دهیم و البته توجهی به زمان اختصاص داده شده به آنها نداریم.

خوابیدن

خواب خوب از جمله اتفاقاتی است که همه انسان‌ها به آن نیاز دارند. اگر هر انسان به طور میانگین روزانه 8 ساعت بخوابد، به این معنی خواهد بود که هر فرد 229 هزار و 961 ساعت از عمر خود که معادل یک‌سوم آن محاسبه می‌شود را خوابیده است.

غذا خوردن

غذا خوردن برای ادامه حیات اجباری است و با این وجود همین کار زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. یک بررسی جدید نشان داد هر آمریکایی روزانه 67 دقیقه غذا می‌خورد یا نوشیدنی می‌نوشد. بر این اساس می‌توان گفت یک انسان در طول زندگی خود 32 هزار و 98 دقیقه غذا می‌خورد.

رانندگی

بسیاری از ما برای رسیدن به مقصد مورد نظر با اتومبیل یا موتورسیکلت شخصی رانندگی می‌کنیم. هر فرد میانسال به طور میانگین روزانه 101 دقیقه رانندگی می‌کند و بر این اساس می‌توان گفت در طول عمر 37 هزار و 935 ساعت رانندگی کرده‌ایم. البته به شرط آنکه رانندگی را از 18 سالگی شروع کنیم و تا 75 سالگی ادامه دهیم، تعداد ساعت‌هایی که رانندگی کردیم به 798 هزار ساعت می‌رسد.

کار کردن

کار کردن از اتفاقات مهمی محسوب می‌شود که به نیازهای مالی و اجتماعی ما پاسخ می‌دهد. اگر یک فرد به طور میانگین در هفته 40 ساعت کار کند، او بین سنین 20 تا 65 سالگی 90 هزار و 360 ساعت کار کرده است.

گشت‌وگذار در اینترنت

در یک دهه گذشته اینترنت به یکی از مهم‌ترین ابزارهای زندگی تبدیل شد. یک مطالعه نشان داد مردم به طور میانگین ماهانه 32 ساعت را به گشت‌وگذار در اینترنت اختصاص می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت یک فرد به طور میانگین تا پایان عمر 28 هزار و 300 ساعت در اینترنت است.

تماشای تلویزیون

بیشتر ما علاقمند به تماشای برنامه‌های تلویزیونی هستیم. به طور میانگین هر فرد روزانه 2.8 ساعت تلویزیون تماشا می‌کند که این رقم نیمی از زمان استراحت او را به خود اختصاص می‌دهد. بر این اساس می‌توان گفت هر فرد در طول عمر خود 9 سال معادل 80 هزار و 486 ساعت تلویزیون تماشا می‌کند.

نظافت

تمیز کردن خانه و محیط پیرامون مهم‌ترین شرط برای ادامه زندگی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش جدید خانم‌ها 12 هزار و 896 ساعت از عمر خود را به تمیز کردن خانه اختصاص می‌دهند که این رقم معادل یک سال و نیم از عمر آنها محاسبه می‌شود. مردان زمان کمتری را به تمیز کردن اختصاص می‌دهند و طبق گزارش موجود، 6448 ساعت از عمر آقان به این اتفاق اختصاص میابد.

فارس
کد N1541045

وبگردی