آفتاب

امام جمعه تبریز:ایستادگی حضرت امام ره در مقابل آمریکا ازروی منطق واستدلال بود

امام جمعه تبریز:ایستادگی حضرت امام ره در مقابل آمریکا ازروی منطق واستدلال بود

تبریز - ایرنا - امام جمعه تبریز گفت: ایستادگی حضرت امام ره در مقابل آمریکا به طور کامل از روی منطق و استدلال بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه دو طرز تفکر غلط از طرف آمریکا و عوامل وابسته به آن مطرح است، افزود: اینکه مخالفت امام خمینی (ره) با آمریکا از روی تعصب و لجاحت بوده نه از روی منطق، تفکر غلطی است که آمریکا به دنبال گسترش آن است.
وی افزود: آمریکا از ارزش های انسانی و اسلامی فاصله دارد و امروز در تبلیغات دو کاندیدای ریاست جمهوری این کشور به آشکار مسایل جنسی و ضد انقلابی سردمداران آن مطرح است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دلیل دیگر مخالفت امام خمینی (ره) با آمریکا، پناه دادن به محمد رضا پهلوی بود ادامه داد: اگر امام فرمود هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید به خاطر جنایات و خیانت های آمریکا بر علیه ملت ایران بود و این روند هنوز هم ادامه دارد.
وی اضافه کرد: تفکر غلط دیگری که آمریکا در خارج مطرح و توسط برخی افراد نیز در داخل کشور دنبال می شود این است که اگر با آمریکا سازش داشته باشیم مشکلات کشور حل می‌ شود.
آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه سازش با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی ‌کند گفت: استدلال زنده و نمونه بارز درست نبودن این ادعا، مساله برجام است بدعهدی ها و نقض عهدی که کردند برهمه آشکار شد.
وی افزود: نسل جدید و جوانان امروز که گذشته را ندیده اند اکنون با مشاهده این بدعهدی ها و فریب های آمریکا با چهره جنایت کار و فریبکار ان آشنا شده و اعتماد ندارند.
وی همچنین بااشاره به انتخابات ریاست جمهوری لبنان پس از 2 و نیم سال گفت: پیروزی مقاومت دراین انتخابات خوشحال کننده است و طبق نوشته روزنامه های بین المللی اسراییل و عربستان سعودی از این پیروزی ناراحت هستند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6120/3077/6183
کد N1540795

وبگردی