آفتاب
امام جمعه موقت سنندج:

قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد نقش بسیار مهمی در امنیت اجتماعی دارد

قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد نقش بسیار مهمی در امنیت اجتماعی دارد

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج با اشاره به قانون اخیر مجلس شورای اسلامی درباره ممنوعیت حمل سلاح سرد گفت: این قانون نقش بسیار مهمی در امنیت اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: این قانون به پیشنهاد قوه قضائیه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و طبق آن حمل هر گونه سلاح سرد ممنوع است و در صورت تخلف، خاطیان به مدت 6 ماه دز زندان حبس خواهند شد.
وی اظهار کرد: این تصمیم قوه قضائیه قابل تقدیر است و می تواند در ایجاد امنیت پایدار و کاهش جرم بسیار سودمند باشد.
وی اضافه کرد: مردم نیز باید در صورت مشاهده تخلف کنندگان از این قانون، مراتب را به نیروی انتظامی اعلام کنند تا کسی جرات ایجاد ناامنی در جامعه نداشته باشد.
ماموستا حسینی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره نحل، مرگ را از دیدگاه قرآن 2قسم ذکر کرد و افزود: یکی از آنها، مرگ آسان و گوارا است و دیگری نیز مرگ سخت و سهمناک است.
وی ادامه داد: کسانی که در ایمانشان نسبت به خدا و رفتار خود با مردم، صادق باشند در کاروان دوستان خدا قرار می گیرند و اینها مرگ آسان را تجربه می کنند.
ماموستا حسینی بیان کرد: سعی کنیم با اعمال خوبی که در زندگی انجام می دهیم از مرگ سخت و سهمناک دوری کنیم.
نماینده وزیر امور دینی اندونزی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سنندج گفت: برخلاف تصوری که در شرق آسیا وجود دارد، وحدت بسیار خوبی میان اهل سنت و تشیع در ایران وجود دارد.
وحید سوگیی آرتو ادامه داد: چنین وحدتی به برکت وجود مسئولان آگاه و دلسوز جمهوری اسلامی ایران است و جای بسی تقدیر است.
وی بیان کرد: موفقیت و قدرتی که ایران در خاورمیانه و جهان دارد، ناشی از همین وحدتی است که میان اقوام و مذاهب، به ویژه میان سنی و شیعه است.
سوگیی آرتو گفت: ایران الگوی بسیار خوبی برای کشورهای اسلامی است و اندونزی نیز تلاش می کند از تجربیات و توانایی های این کشور، استفاده کند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
کد N1540758

وبگردی