آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

اجتماع عظیم اربعین پیام وحدت مسلمانان را در جهان نشر می دهد

اجتماع عظیم اربعین پیام وحدت مسلمانان را در جهان نشر می دهد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اجتماع مردمی و خودجوش اربعین سیدالشهدا(ع) حرکتی است که ضمن بیعت دوباره با سالار شهیدان، پیام وحدت و بصیرت مسلمانان را در جهان نشر می دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: فلسفه عاشورایی و فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه عظیمی است که تا امروز باقیست و چراغ راه آزادگان جهان شده است.
وی اظهار کرد: حرکت فرهنگی مذهبی بزرگی که در دو سه سال اخیر در اربعین آغاز شده، قابل تقدیر است و همه کسانی که در زیارت اربعین شرکت می کنند اعلام وفاداری خود را با مکتب عاشورایی را به نمایش می گذارند.
وی گفت: استان مرکزی در حرکت خودجوش اجتماع اربعین پیشرو است و تاکنون از شهر اراک 13 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش از حضور آحاد مردم و مسئولان در مراسم 13 آبان روز استکبار ستیزی در استان مرکزی قدردانی کرد و افزود: مبارزه با استکبار،کاری مقطعی نیست بلکه این مبارزه دائمی و همیشگی است.
به گزارش ایرنا، آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی در جهان مرتکب فجایعی می شود که نمونه آن آواره کردن 10 میلیون فلسطینی از خانه و کاشانه خود است.
وی اظهار کرد: دشمنان از هیچ توطئه ای دریغ ندارند تا وحدت بین مسلمانان را دچار خدشه ،بنابراین آحاد مردم باید هوشیار باشند و توطئه آنان را خنثی سازند.
وی در ادامه با اشاره به جنگ عراق گفت: داعش، مردم موصل را سپر انسانی قرارداده تا از این طریق بتواند به اهداف شوم خود در این سرزمین برسد اما، این اقدام وحشیانه با وحدت مردم عراق بی نتیجه خواهد ماند.
وی افزود: انحراف فکری که داعش آن را ایجاد کرده است به سادگی از بین نمی رود و مسلمانان وظیفه دارند درمقابل همه جباران با قدرت بایستند و پرچم مردانگی و عزت را استوار نگه دارند.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آمریکا هیچ خیری را عاید مسلمانان نمی کند و این کشور قبل و بعد از انقلاب همواره با ایران دشمنی داشته و با غارت نفت به کمترین قیمت برای کشور مانع تراشی کرده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: ما باید برای داشتن اقتصادی پویا، از ظرفیت های داخلی و با اتکا به دانش خود اقدام کنیم و با قناعت و صرفه جویی به سازندگی و رشد با الگوی اقتصاد مقاومتی برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید از دولت انتظار معجزه داشت و برای اشتغال زایی و دستیابی به شکوفایی اقتصادی باید چاره مشکلات را در درون جستجو کنیم و با تکیه به ظرفیت های خصوصی و مردمی به پیش برویم.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه از استان مرکزی برگزار می شود.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی* انتشاردهنده:مژگان حیدری*
کد N1540738

وبگردی