آفتاب
در دیدار با استاندار کرمانشاه ،

سفیر عراق در ایران: از افزایش تعاملات با استان کرمانشاه استقبال می کنیم

سفیر عراق در ایران: از افزایش تعاملات با استان کرمانشاه استقبال می کنیم

کرمانشاه- ایرنا- راجح صابر عبود الموسوی در دیدار با استاندار کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از سفر به این استان، بر حسن همجواری میان دو کشور تأکید و از افزایش تعاملات با استان کرمانشاه استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمانشاه در دیدار با 'راجح صابر عبود الموسوی' سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران در مورد نحوه تعامل بیشتر میان کرمانشاه و عراق گفت و گو کرد.
رازانی روز پنجشنبه در این نشست که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به هیات عراقی، مزایای استان کرمانشاه در عرصه های مختلف از جمله صنعتی، کشاورزی و توریست درمانی را تشریح و خواهان همکاری بیشتر میان کرمانشاه و عراق در این عرصه ها شد.
راجح صابر عبود الموسوی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان کرمانشاه، بر حسن همجواری میان دو کشور تأکید و از افزایش تعاملات با استان کرمانشاه استقبال کرد.
در ادامه هر یک از مسوولان اقتصادی و بخش خصوصی استان مسایل و موضوعات مربوطه بخصوص تردد زوار و موضوعات اقتصادی و تجاری در مرزها با تاکید بر مشکلات موجود در بازارچه و مرزهای سومار، خسروی و پرویز خان و نیز مشکلات صادرکنندگان کالا را مطرح کردند و سفیر عراق قول داد پیگیری لازم برای حل این مشکلات به عمل آورد.
در این نشست مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور، مسئول امور کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، معاونان اقتصادی و عمرانی و مشاور عالی استانداری و مدیران کل دستگاه های اقتصادی استان کرمانشاه نیز حضور داشتند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و سالانه حدود سه میلیارد دلار کالا به این کشور صادر می کند که بیش از 50 درصد کل صادرات کشورمان به عراق است.
8066 ** شبد ** 1095 ** انتشار دهنده: رضا رضائی مجد
کد N1540343

وبگردی