آفتاب

حداقل ٢٣٩ پناهجو در آب‌های نزدیک لیبی غرق شدند

حداقل ٢٣٩ پناهجو در آب‌های نزدیک لیبی غرق شدند

مقام‌های مهاجرتی اعلام کردند که حداقل ٢٣٩ پناهجو در حوادثی که برای دو کشتی به وجود آمده است، در آب‌های نزدیک لیبی غرق شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پناهجویانی که از این دو حادثه نجات یافته و به جزیره لامپدوسای ایتالیا رسیده‌اند، این خبر را به مقام‌های کمیساریای عالی پناهندگان داده‌اند.

٢٩ نفر از سرنشینان یکی از کشتی‌ها و دو نفر از سرنشینان کشتی دیگر نجات پیدا کرده‌اند و تصور می‌شود مابقی سرنشینان کشته شده‌اند.

از این ٢٣٩ پناهجویی که خبر غرق شدن آنها منتشر شده، هنوز اجساد هیچ کدامشان پیدا نشده است. تصور می‌شود که بیشتر این افراد اهل کشورهای غرب آفریقا بوده باشند.

بنا بر اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت در سال جاری میلادی بیش از چهار و ۲۰۰ پناهجویی که قصد داشتند خود را از مسیر مدیترانه به اروپا برسانند، کشته شده‌اند.

سازمان ملل هشدار داده است که سال ۲۰۱۶ ممکن است مرگ‌بارترین سال برای مهاجران و پناهجویان باشد.

با توافق ترکیه و اتحادیه اروپا برای متوقف کردن پناهجویانی که از ترکیه به یونان می‌روند، تلاش مهاجران برای رساندن خود به ایتالیا افزایش یافته است.

در سال جاری میلادی حدود ٣٣٠ هزار نفر خود را از طریق دریا به اروپا رسانده‌اند. این تعداد در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر بود.

 

کد N1540334

وبگردی