آفتاب

سفیر ویتنام بر تعامل با ایران برای دسترسی به بازار کشورهای همسایه تاکید کرد

سفیر ویتنام بر تعامل با ایران برای دسترسی به بازار کشورهای همسایه تاکید کرد

کاشان - ایرنا - سفیر هانوی در تهران ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیشتر با جمهوری اسلامی گفت: در نتیجه این تعامل می توانیم به بازارهای کشورهای همسایه ایران دسترسی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، نگوین هونگ تک عصر پنجشنبه در جمع صاحبان صنایع کاشان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این شهر، صنایع ایران و ویتنام را مکمل همدیگر دانست و گفت: هر دو کشور باید از این فرصت و ظرفیت برای ارتقا همکاری ها بهره ببریم.
وی با بیان این که در هفت ماه گذشته رئیسان جمهوری ایران و ویتنام دو بار با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند گفت: این دیدارها بهترین فرصت برای ارتقا همکاری ها در حوزه های مختلف دو کشور است.
سفیر ویتنام افزود: جمهوری اسلامی ایران با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت و ویتنام نیز با 94 میلیون نفر جمعیت، بازارهای بزرگی را در اختیار تولید کنندگان و صنعتگران قرار داده اند.
نگوین هونگ تک تصریح کرد: کاشان افزون بر یک منطقه توریستی، مکانی مناسب و مستعدی نیز برای سرمایه گذاری و همکاری های متقابل است.
وی که برای چهارمین بار به کاشان سفر کرده است، گفت: در سفرهای گذشته برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری به این شهر آمدم اما اهمیت فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی و تجاری بین کاشان و ویتنام باعث شد تا مجدد به کاشان سفر و با مقام های این شهرستان گفت و گو کنم.
معاون استانداراصفهان و فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست گفت: ظرفیت های این منطقه فرصت مناسبی برای توسعه و گسترش روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک خارجی است.
حمیدرضا مومنیان اظهار کرد: ملت ایران، ویتنام را به سابقه انقلابی گری، ایستادگی و استقلال شناخته و همواره روابط خوبی با این کشور برقرار کرده اند.
وی افزود: اکنون با توجه به شرایط جدیدی که در دولت دکتر روحانی به حوزه بین الملل به وجود آمده است، امیدواریم شاهد گسترش همکاری ها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: پس از برجام شرایط اقتصادی به ویژه در حوزه سرمایه گذاری خارجی مشترک بیش از پیش فراهم شده است و کاشان یکی از منطقه های مهم و مشهور کشور در عرصه داخلی و خارجی است که از شرایط ویژه ای برخوردار است.
مومنیان همچنین با اشاره به مزیت ها و ظرفیت های منطقه، گفت: پیشینه فرهنگی و تاریخی و قرار گرفتن در قلب جغرافیایی ایران فرصت هایی فراهم کرده است که بر اساس اسناد بالادستی در حوزه صنایع دانش بنیان و حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
فرماندار کاشان با استقبال از پیشنهاد رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام در خصوص خواهرخواندگی کاشان با یک از شهرهای ویتنام نیز افزود: این شهرستان آمادگی دارد با انتخاب یکی از شهرهای مشهور ویتنام برای این منظور زمینه را برای همکاری های بیشتر کاشان - ویتنام در حوزه های فرهنگی ، تجاری و اقتصادی فراهم کند.
سفیر ویتنام در ایران علاوه بر حضور در این نشست، جلسه ای با مدیران ارشد شهرداری کاشان داشت و از چند بنای تاریخی نیز بازدید کرد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار دهنده : عباسعلی نقی یان
کد N1540296

وبگردی