آفتاب
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن ٧٢٠ میلیارد تومان نرخ بهره بانکی پرداخت می‌کند

ذوب آهن ٧٢٠ میلیارد تومان نرخ بهره بانکی پرداخت می‌کند

اصفهان - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: واحدهای ذغالی شرکت در حال نابودی است و این امر به دلیل عدم توانایی برای شارژ بدهی‌ها اتفاق افتاده است. ذوب آهن ٧٢٠ میلیارد تومان نرخ بهره بانکی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد صادقی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین افتتاحیه بزرگترین کارخانه تولید ریل خاورمیانه و چهار طرح شرکت سهامی ذوب آهن با بیان اینکه امیدواریم ذوب آهن از مشکلاتی که پیش رو دارد به سلامت عبور کند، اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت شش هزار و ٦٦٥ میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالی است که در سال گذشته این شرکت یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان زیان داشته است.

وی با اشاره به اینکه بدهی های شرکت ذوب آهن در حال بزرگ شدن است، بیان داشت: سه هزار و ٧٧٧ میلیارد تومان از بدهی های ذوب اهن به بانک ها و سه هزار و ٤٨٨ میلیارد تومان نیز به سازمان ها، معادن و سازمان هایی است که تأمین مواد اولیه می کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه واحدهای ذغالی شرکت ذوب آهن در حال نابودی است، ابراز داشت: این امر به دلیل عدم توانایی ذوب آهن برای شارژ بدهی هایش اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت ذوب آهن ٧٢٠ میلیارد تومان نرخ بهره بانکی پرداخت می کند، بیان داشت: می‌توان گفت ذوب آهن به صورت میانگین روزانه دو میلیارد و ١٠٠ تومان بهره بانکی می پردازد.

صادقی کاهش هزینه ها را از اقدامات مدیریتی این واحد صنعتی برای حل مشکلات ذوب آهن عنوان کرد و گفت: همچنین با اصلاح ترکیب تولید ساده میلگرد و تیرآهن و راه اندازی خط تولید ریل افزایش نرخ فروش را دنبال کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ورود به بازار برای فروش محصولات ذوب آهن با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، گفت: از این رو ما نرخ شمش را بین ١١٥٠ و ١٢٥٠ تومان حفظ کرده ایم و محصولاتمان را نیز از ١٦٠٠ تومان بالاتر نبرده ایم.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن تاکید کرد: ضروری است برای حل مشکل ذوب آهن کمیته ای تشکیل شود.

کد N1540066

وبگردی