آفتاب

150 هزار خانواده تحت پوشش فاقد مسکن هستند

150 هزار خانواده تحت پوشش فاقد مسکن هستند

ایلنا: مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد گفت: بررسی های ما نشان می دهد از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح کشور ۱۵۰ هزار خانواده فاقد مسکن و ۳۵۰ هزار خانواده دارای مسکن نامناسب هستند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم بازیان ، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی  کمیته امداد در نشست مدیران ستادی و اجرایی کمیته امداد استان البرز با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های کنترل سرعت و شدت فقر اعطای مسکن به نیازمندان است ، گفت : بررسی های ما نشان می دهد از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در سطح کشور ۱۵۰ هزار خانواده فاقد مسکن و ۳۵۰ هزار خانواده دارای مسکن نامناسب هستند .

بازیان افزود : بر اساس یک تحقیق  انجام شده، ۸۸ درصد دارایی های ایرانیان در حوزه مسکن ، زمین و فضای کسب و کار هزینه می شود، این بدان معناست که در ایران عمده ترین دغدغه اقتصادی مردم مسکن است .

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ الی ۵۰ درصد سبد هزینه ای خانوارهای ایرانی را مسکن تشکیل می دهد ، تصریح کرد : رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت آثار و پیامد‌های مثبتی برای امداد به ارمغان خواهد آورد ، هرچند  تحقق  این کار سخت و پر هزینه است و در حوزه برنامه و اجرا نیاز به راهبرد مشخص دارد .

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با اشاره به سفرهای استانی و برگزاری جلسات با استانداران و مدیران کل بنیاد مسکن استان‌های مختلف، گفت : اگر مسئولان استان‌ها نسبت به اختصاص زمین شهری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اهتمام داشته باشند، این نهاد آمادگی دارد نسبت به تامین اعتبار و ساخت واحدهای مسکونی آنها قدام کند .

بازیان اظهار کرد : خیران و نیکوکاران باید در تامین مسکن محرومان به این نهاد کمک کنند، چرا که امروزه فرا امدادی کردن  تهیه مسکن نیازمندان یک ضرورت است .

وی با اشاره به اینکه جذب کمک های خیران نقطه عطف حل مشکلات ما در این بخش است ، خاطرنشان کرد : سرعت ، سهولت و رضایت به عنوان سه عامل مهم در حوزه تعامل با خیران مطرح می شوند، نیکوکاران با هر رقمی در این عرصه نقش آفرینی کنند ، کمیته امداد نیز به همان میزان وارد میدان خواهد شد .

بازیان  با بیان اینکه بخش مهمی از جهت گیری ما به سمت مسکن روستایی است ، گفت : از مجموع ساخت  ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی تفاهم شده با سپاه ، در فاز اول پنج هزار و ۵۰۰ واحد آن در هفت استان در حال احداث است ، در حال حاضر هزار واحد نیز آماده بهره برداری است .

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد بیان کرد: امیدواریم بر اساس هدف گذاری انجام شده بتوانیم طی سه سال آینده ، جشن خانه دار شدن تمامی مددجویان تحت حمایت این نهاد را جداگانه و در استانهای مختلف برگزار کنیم .

 

 

کد N1540050

وبگردی