آفتاب
مشاور فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح:

قطع رابطه با آمریکا موجب استقلال کشور شد

قطع رابطه با آمریکا موجب استقلال کشور شد

قزوین- مشاور فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: تسخیر لانه جاسوسی و قطع رابطه با آمریکا موجب صدور انقلاب و استقلال کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار افشار ظهر پنجشنبه در مراسم تجمع بزرگ ۱۳ آبان در قزوین گفت: با انقلاب اسلامی ملت ما آزاد شد و از زیر یوغ استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نجات یافت و دیگر نگران نیروهای امنیتی و مخوف ساواک نبود اما تسخیر لانه جاسوسی انقلابی بزرگتر بود.

وی افزود:کسب استقلال بزرگترین دستاورد تسخیر لانه جاسوسی بود وتوانستیم در بخش های مختلف خودرااز وابستگی نجات دهیم.

سردار افشار بیان کرد:وقتی لانه جاسوسی با هوشیاری امام و دانشجویان انقلابی تسخیر شد اسنادی بدست آمدکه آمریکا تلاش کرد آن را با سه روش نابود کند که برخی اسناد را در کوره اندختند، برخی پودر شد و برخی رشته رشته شد تا مردم ایران حقیقت را متوجه نشوند.

افشار گفت: با اراده الهی و عزم دانشجویان این اسناد با سختی بسیار کنارهم قرار گرفت و مشخص شد که سفارتخانه آمریکا تنها برای جاسوسی و تدارک کودتاهای دیگر در ایران راه اندازی شده و اگر این مرکز جاسوسی تسخیر نشده بود
کودتای ۲۸ مرداد تکرار می شد.

مشاور فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح کشورمان یادآورشد:آمریکا تصمیم داشت دوباره شاه رابه کشور بازگردانده و حمام خون به راه بیندازد اما با هوشیاری امام راحل با رمز گشایی از این اسناد پای استکبار از ایران قطع شد.

دنیا انقلاب ایران را شناخت

افشار اضافه کرد:دنیاپس از تسخیر لانه جاسوسی با انقلاب و افکار امام آشنا شد وجریان صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان شکل گرفت وترس ازآمریکا که درملتهای مسلمان ریشه دوانده بوداز بین رفت وابهت استکبار درهم شکست.

وی اظهارداشت: قطع رابطه با آمریکا با درخواست خود شیطان بزرگ صورت گرفت زیرا ما سه درخواست منطقی داشتیم که بازگشت شاه خائن به ایران، بازگرداندن اموال مصادره شده و دخالت نکردن در امور ایران از شروط ما بود که آمریکا به آن تن درنداد.

افشار اضافه کرد: آمریکا از دیرباز نشان داده به تعهدات خود هرگز پایبند نیست و ما نیز باید از ۱۳ آبان درس بگیریم و هوشیاری خود را حفظ کنیم تا دوباره آسیب نبینیم.

مشاور فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: ۱۳ آبان نشان دادهرگز نباید به دشمن اطمینان و اعتماد کرد و در این عصر نیز آمریکا قابل اعتماد نبود اما رهبری اجازه دادند تا یک بار دیگر ماهیت دشمن آشکار شود تا دوست و دشمن به خوی واقعی استکبار پی ببرد.

وی گفت: ملت ما در پرتو عنایات الهی و هدایت رهبری راه اصلی خود را پیدا کرده و با عزت و اقتدار در مسیر ارزشهای شهدا گام برمی دارد و با روحیه شهادت طلبی، ایثار و حضور مستمر در صحنه راه امام را ادامه خواهد داد.
 

کد N1540046

وبگردی