آفتاب

رئیس کمیته امداد:150هزار خانوار از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند

رئیس کمیته امداد:150هزار خانوار از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند

بوشهر-ایرنا- رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) گفت: در راستای اجرای طرح توانمند سازی خانوارهای زیرپوشش این نهاد پارسال 150هزار خانوار خودکفا و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: با اقدام ها و برنامه ریزی های انجام شده برای نخستین بار پنج درصد از آمار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد درمانگاه موقت برای کمک به خانواده های نیازمند است و نهادی دائمی برای خانواده هایی که ظرفیت توانمند شدن دارند نیست.
رئس کمیته امداد حضرت امام (ره) گفت: کمیته امداد بودجه دولتی ندارد بلکه وابسته به کمک های مردمی است به همین دلیل باید با روشنگری و ارائه گزارش از فعالیت ها در جامعه اعتماد سازی کرد.
وی گفت: اکنون شرایط اقتصادی و تورم به گونه ای شده است که نیازمندان افزایش پیدا کرده اند و نیازها فوری و زمان آزمون خطا وجود ندارد.
فتاح با بیان اینکه کمیته امداد برای جمعیت چند میلیونی تشکیل نشده است افزود: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت خود خانواده ها و اشتغال آنها زمینه ساز توانمندی آنها شویم.
رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) ساخت و تعمییر مسکن مددجویی را از دیگر اولویت های این نهاد ذکرکرد و یادآورشد:درگذشته روحیه ساخت و ساز به دلیل هزینه بر بودن انجام نمی شد اما اکنون تلاش می شود با کمک استانداری ها خدمات خوبی در این بخش ارائه شود.
وی با بیان اینکه ماموریت کمیته امداد بخش مهمی از هدفهای انقلاب است، گفت: نظام اسلامی بر طبقه اشرافی گری نباید بچرخد و در کمیته امداد با استفاده از همکاران انقلابی کارها انجام می شود.
فتاح گفت: تلاش کرده ایم با تغییرات داخلی درکمیته امداد آن را از تشریفاتی بودن خارج و به مسیر اصلی خود برگردانده شده است.
رییس کمیته امداد اظهارکرد: با وجود ظرفیت های عظیم اقتصادی در استان بوشهر شایسته نیست این حجم از افراد نیازمند زیرپوشش کمیته امداد باشند و باید با تدبیرهای مختلف این آمار را کاهش داد.
فتاح گفت: نظام جمهوری اسلامی مشکلات متعددی را رفع کرده است و این مشکل را نیز با وجود هجمه دشمن حل می کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: استان بوشهر با ظرفیت های بالای اشتغال اما شمار زیادی جوان تحصیل کرده متقاضی اشتغال دارد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: یکی از ابعاد مهم نظام اسلامی رفع فقر و محرومیت است و در جامعه ای که عدالت محور باشد فقر کاهش و آسایش افزایش پیدا می کند.
وی عنوان کرد: فقر با خود ناهنجاری ها و معضلاتی می آورد و باعث می شود جامعه در یک سطح متوقف شود.
امام جمعه بوشهر گفت:استان بوشهر دارای ظرفیت های زیادی است و می تواند نخستین استان بدون فقیر و افراد زیرپوشش کمیته امداد باشد.
وی افزود:سپاه و بنیاد مسکن کارهای خوبی در راستای تامین مسکن مددجویی انجام داده اند و تلاش می شود این میزان به سطح مطلوب خود برسد.
امام جمعه بوشهر گفت: اکنون میزان زکات در استان 25میلیارد ریال است که تلاش می شود تا سال 1404به 50میلیارد ریال برسد.
6047/ 6045**خبرنگار: موناعیدان **انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
کد N1539988

وبگردی