آفتاب
حسن صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجازه دست‌درازی به حقوق صنفی کارگران را نمی‌دهیم

اجازه دست‌درازی به حقوق صنفی کارگران را نمی‌دهیم

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه تشکلات کارگری مخالف اصلاح قانون کار نیست، گفت: اگر اصلاحی قرار است صورت بـگیرد همان فصل ششم این قانون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «حسن صادقی» صبح روز گذشته در جمع اعضای هیئت اجرایی خانه‌های کارگر در رشت اصلاح قانون کار را حرکت به سوی تضعیف کارگران اعلام کرد و گفت: وزیر دولت اعتدال هم متولی و پشتیبان اصلاح قانون کار است و این موضوع نمی‌تواند تشکلات کارگری را ساکت نگه دارد و اجازه هر نوع دست‌درازی به حقوق و سفره کارگران را حتی به وزیر خود بدهد.

وی افزود: اگر با تغییر قانون کار مشکل اقتصادی کشور حل می‌شد چرا در بازارچه‌های مرزی و مناطق آزادی همچون قشم و کیش همچنان مشکلات به قوت خود باقی است.

وی گفت: عده‌ای قانون کار را مشکل می‌دانند درحالیکه مشکل مدیریت نظام اجرایی کشور است که از دیرباز بر کشور سایه افکنده است.

صادقی افزود: تشکیلات خانه کارگر دست دوستی به دولتی می‌دهد که جامعه و حقوق کارگران را به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اصلاح قانون کار که فرمودند قانون را با پررنگ کردن جنبه حمایت از ضعیف اصلاح کنید، تصریح کرد: باید دولت گذشته و وزیر فعلی از این سخن تبعیت می‌کردند و دنبال تغییر نمی‌رفتند.

وی با بین‌النسلی خواندن  سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سفره‌ای که باید شش میلیون نفر را در کنار خود جمع می‌کرد امروز به دلایل مختلف ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر  را بر سفره بازنشستگی و کارگری کشانده و حق بیمه آنها را هم نمی‌دهد و هر روز سفره بازنشستگان کوچک‌تر از قبل می‌شود.

صادقی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: در صورت متوقف نشدن این طرح، صندوق‌های بیمه‌ای کشور به خاطر تحمیل هزینه‌ها به ورشکستگی کامل می‌رسند.

معاون امور شهرستان‌های خانه کارگر با بیان اینکه جامعه کارگری قطع یقین در برابر چنین تحرکات مشکوکی سکوت نخواهد کرد، گفت: انتظار ما پس گرفتن لایحه معیوب اصلاح قانون کار از سوی دولت است و چنانچه در این خصوص گام موثر و عملیاتی برداشته نشود نمی‌توان از نهادهای صنفی کارگری توقع حمایت همه‌جانبه و بی‌دریغ از دولت یازدهم را داشت.

کد N1539952

وبگردی