آفتاب

نوبخت: هیچ راهی جز انسجام داخلی و وحدت نداریم

نوبخت: هیچ راهی جز انسجام داخلی و وحدت نداریم

کرمان - ایرنا - سخنگوی دولت گفت: با بدخواهی و بدعهدی دشمنان راهی جز انسجام داخلی، وحدت، تعامل و همکاری نداریم.

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: ما عامل اتکای بیرونی نداریم لذا باید یکدیگر را دریابیم و تعاون مناسبی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: برخی کشورهای اسلامی نیز حتی اگر پای منافعشان پیش بیاید با ما بد عهدی می کنند و منافع خودشان را مقدم می دانند.
نوبخت با بیان اینکه دولت در روزهای سختی امور را به پیش می برد گفت: اگر تناسبی بین اختیارات، مسئولیت ها و امکانات و توقعات تعریف شود، آن وقت می شود منصفانه قضاوت کرد که دولت به رغم اینکه تلاش کرده آن عامل کاهنده و سایه سنگینی که بر سر اقتصاد ایران و مانع از ورود سرمایه و امکانات بود، توانست مسئله هسته ای را با سرافرازی پشت سر گذارد.
وی در ادامه افزود: طبق آخرین آماری که وزیر نفت 2 روز قبل از ماه مهر ارائه کرد ، موفق شدیم 2 میلیون و 800 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی را به فروش برسانیم این درحالیست که این عدد سال گذشته در بهترین شرایط یک میلیون و 300 تا 200 هزار بشکه بوده است.
نوبخت اظهارداشت: برخی دنبال این هستند که برجام چه کرده است، ما باید قبول کنیم این دنیا در برابر ما ایستاده و هیچ گاه ما به عهد آمریکا و نه هیچ کشور دیگری متکی و مطمئن نبوده ایم.
وی با بیان اینکه کشورهای مقابل باید به تعهدات خود عمل کنند گفت: این تعهدات دارای 2 شکل است، یکی تعهداتی که نوشته شده و دیگر آنکه اگر حسن ظن وجود داشته باشد می توان در کنارش به دستاوردهای متفاوتی رسید.
سخنگوی دولت گفت که در مقوله هسته ای دشمنان گفتند ما تحریم ها را بر می داریم و چند قطعنامه سخت را علیه ما در شورای امنیت برداشتند.
وی با بیان اینکه هیچ کدام از تحریم هایی که دوباره شکل گرفت ارتباطی به هسته ای ندارد افزود: مشکلات و تحریم های هسته ای برطرف شد اما دشمن از قبل هم تحریم هایی داشتند و در برجام هم قرار نبود این تحریم ها برداشته شود.
نوبخت افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره فرمودند این مذاکره و روابط ما صرفا در رابطه با برجام است.
معاون رئیس جمهوری همچنین به تعامل موجود مسئولان استان کرمان با یکدیگر اشاره کرد و گفت: همانطور که در اقتصاد مقاومتی این استان موفق بوده باید سایر استان ها از فضای تعاملی این استان نیز الگوبرداری کنند.
وی اظهار کرد: نمایندگان استان در راستای تعامل و همکاری با دولت عمل می کنند و استاندار کرمان نیز نوآوری هایی را در مسائل اقتصاد مقاومتی ارائه کرده اند.
نوبخت افزود: استاندار کرمان افکار توسعه گرایانه ای را برای استان کرمان دنبال می کند.
وی همچنین سلام و پیام رئیس جمهوری و هیات وزیران را به مسئولان استان کرمان ابلاغ کرد.
سخنگوی دولت که بامداد امروز پنجشنبه برای بررسی وضعیت شهرستان زلزله زده زرند وارد کرمان شد.
بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان زرند، سرکشی از کمپ های امدادی جمعیت هلال احمر، شرکت در راهپیمایی 13 آبان و حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و گفتگوی دولت با بخش خصوصی از اهم برنامه های سفر یک روزه محمدباقر نوبخت به استان کرمان است.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: علی شریفی
3029/3028 / 1200
کد N1539887

وبگردی