آفتاب

محکومیت آشپز مهدکودک به جرم کودک‌ آزاری

محکومیت آشپز مهدکودک به جرم کودک‌ آزاری

حبس و شلاق مجازاتی است که قضات دادگاه کیفری استان تهران برای مردی که متهم به تعرض به کودک شده‌ بود، در نظر گرفتند.

حبس و شلاق مجازاتی است که قضات دادگاه کیفری استان تهران برای مردی که متهم به تعرض به کودک شده‌ بود، در نظر گرفتند.

آبان سال گذشته مردی به مأموران مراجعه کرد و گفت پسر کوچکش را آزار و اذیت کرده‌اند. او گفت نمی‌داند چه کسی فرزندش را آزار داده اما این اتفاق افتاده‌ است. مرد جوان در توضیح آنچه اتفاق افتاده ‌بود، گفت: من مسافرت بودم؛ وقتی برگشتم، همسرم گفت پسر شش‌ساله‌مان را آزار داده‌اند و نمی‌داند این کار را چه کسی کرده ‌است؛ اما اطمینان دارم این ماجرا در مهد‌کودکی که پسرم به آن می‌رفت، اتفاق افتاده‌ است؛ چون او جای دیگری نمی‌رود.

با این شکایت بود که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند. وقتی از پسر‌بچه در‌این‌باره سؤال شد و مأموران از او خواستند توضیح دهد چه کسی این‌کار را کرده ‌است؛ او به دلیل ضربه روحی که خورده ‌بود، نتوانست حرفی بزند. بنابراین مأموران از روان‌شناسان کمک گرفتند تا مشخص شود عامل این تعرض چه کسی بوده است.

مأموران با کمک روان‌شناسان، از پسربچه خواستند عکس کسی را که به او تعرض کرده ‌است، بکشد.  پسر‌بچه عکس یک آشپز را کشید. به‌این‌ترتیب، مأموران متوجه شدند شخصی که این بچه را آزار داده‌، آشپز مهد‌کودک است. نقاشی‌ای که این پسر‌بچه کشیده بود، بسیار به آشپز مهد شباهت داشت؛ ضمن اینکه وقتی پسر بچه او را می‌دید، به‌شدت وحشت می‌کرد. وقتی مرد آشپز بازداشت شد، اتهام را رد کرد و گفت: من نمی‌دانم این بچه چرا عکس من را کشیده‌ است؛ شاید اصلا یک آشپز دیگر او را آزار داده ‌است.

من این‌کار را نکردم و اتهام را هم قبول ندارم. مرد جوان برای بازجویی‌های بیشتر به دادگاه کیفری استان تهران برده ‌شد؛ اما وقتی در برابر قضات شعبه هشت قرار گرفت،‌ بار دیگر اتهامش را رد کرد و گفت: من چنین کاری نکرده‌ام و اصلا قبول ندارم.

اگر این بچه را آزار داده‌اند، خانواده‌اش باید پیدا کنند چه کسی این کار را کرده ‌است؛ من نبوده‌ام. بعد از پایان جلسات رسیدگی به پرونده این مرد، هیأت قضات وارد شور شدند و متهم را به خاطر کودک‌آزاری به صد ضربه شلاق، شش ماه حبس و محرومیت دائم از کار در اماکنی که کودکان در آن رفت‌وآمد دارند و همه مراکز آموزشی، محکوم کردند.

روزنامه شرق
کد N1539821

وبگردی