آفتاب

بهره مندی 15 هزار واحد صنعتی و کشاورزی از تسهیلات حمایتی

بهره مندی 15 هزار واحد صنعتی و کشاورزی از تسهیلات حمایتی

اصفهان- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به 15 هزار واحد صنعتی و کشاورزی کوچک و متوسط در سراسر کشور موفق به دریافت 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی شدند.

به گزارش ایرنا، محمد رضا نعمت زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اصفهان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: بانک ها در این زمینه فعال شده اند هرچند لازم است در برخی استان ها سرعت پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی کوچک و متوسط افزایش یابد و پرونده های باقی مانده زودتر به نتیجه برسد.
وی با اشاره به وجود 82 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور اظهار کرد: آسیب پذیری واحدهای کوچک در شرایط دشوار سال های گذشته بیشتر بود هرچند فعالیت بسیاری از این واحدها قبل از دولت یازدهم، متوقف شده بود.
وی خاطرنشان کرد: همه این واحدها قابل احیا نیست زیرا ادامه فعالیت تعدادی از آنها غیر اقتصادی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنعتی بزرگ در استان اصفهان زیاد است که تعدادی از آنها خود اتکا هستند و تعدادی دیگر به تسهیلات نیاز دارند.
نعمت زاده افزود: اگر طرح های بالای 60 درصد پیشرفت در این استان که همه خصوصی هستند راه بیفتند حدود 50 هزار فرصت شغلی جدید و 200 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می شود.
وی ادامه داد: طرح های بالای 80 درصد نیز 24 هزار فرصت شغلی ایجاد می کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک های استان اصفهان خواست تا با پرداخت تسهیلات کمک کنند تا این واحدها هرچه زودتر راه بیفتند.
وی همچنین با بیان اینکه لازم است الگوهای بدون آب یا حداقل مصرف آب را درصنعت دنبال کنیم، گفت: 2 درصد آب مصرفی در کشور مربوط به صنعت است که این درصد در استان اصفهان بیشتر است.
نعمت زاده تصریح کرد: از این پس به صنایع آب بر در استان اصفهان مجوز داده نمی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه معاون اول رئیس جمهوری روز چهارشنبه وارد اصفهان شد.
معاون اول رئیس جمهوری و شماری ازوزیران هیات دولت در سفر 2 روزه خود به استان اصفهان شماری از طرح های عمرانی ، صنعتی و ورزشی را افتتاح و مسائل و مشکلات اقتصادی مهم این خطه را بررسی می کنند.
ت/3011 / 6022 * خبرنگار: آسیه معینی ** انتشار دهنده : مسعود عمادی *
کد N1539786

وبگردی