آفتاب

افزایش مبادلات تجاری ، درخواست بازرگانان ولگوگراد روسیه از ایران

افزایش مبادلات تجاری ، درخواست بازرگانان ولگوگراد روسیه از ایران

ساری - ایرنا - معاون کمیته اقتصادی استان ولگوگراد روسیه خواستار توجه بیشتر به روابط تجاری میان ایران و روسیه شد و گفت که افزایش مبادلات تجاری ولگوگراد با ایران بویژه مازندران از خواسته های تجار و بازرگانان این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' سانییو الکساندر واسیلیویچ ' روز چهارشنبه در نشست هیات استان ولگوگراد با تجار مازندران در ساری ، افزود : روسیه و ایران روابط سیاسی و تجاری خوبی دارند و روابط استانی می تواند سطح مناسبات تجاری بین دو کشور را افزایش دهد.
وی ادامه داد : استان های مازندران و ولگوگراد ظرفیت های زیادی در زمینه کشاورزی و دامداری برای همکاری های دو جانبه دارند و ما از سرمایه گذاری ایرانی ها بخصوص سرمایه گذاران مازندران در استان ولگوگراد استقبال می کنیم.
معاون کمیته اقتصادی استان ولگوگراد با اشاره به وجود ذخایر نفتی و پتروشیمی در این استان ، خواستار سرمایه گذاری ایرانیان در این زمینه در استانش شد.
وی قابلیت های دانشگاهی و علمی استان مازندران را تحسین برانگیز تصویف کرد و گفت که باید ارتباط دو استان از سطح تجاری و اقتصادی به بخش علمی نیز گسترش یابد و هیات های علمی و دانشگاهی ولگوگراد نیز آماده همکاری دو جانبه هستند.
رئیس اتحادیه اقتصادی اتاق بازرگانی ولگوگراد هم در این نشست با استقبال از گسترش روابط دو جانبه با مازندران گفت که ولگوگراد پیش از این نیز با برخی از استان های شمالی از جمله گیلان مبادلات تجاری خوبی را داشته و این روند نیز ادامه دارد.
خانم ' مسوکوو الوف اسلوانا ' افزود : ما روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و باید از این ظرفیت سیاسی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری و بهره گیری از توانمندی های اقتصادی دو جانبه نیز استفاده کنیم.
وی ادامه داد : تجار و سرمایه گذاران دو استان برای گسترش روابط اقتصادی نیاز به آشنایی از ظرفیت های دو جانبه سرزمینی دارند و باید با برپایی نمایشگاههای دو جانبه ، زمینه این آشنایی را فراهم کرد.
رئیس اتحادیه اقتصادی اتاق بازرگانی ولگوگراد همچنین خواهان بازگشایی نمایشگاه اقتصادی مازندران در استان ولگوگراد شده است.
هیات اقتصادی و تجاری استان ولگوگراد روسیه صبح امروز وارد مازندران شد و شرکت در نشست بازرگانان استان نخستین برنامه این هیات بود که در ساری برگزار شد.
نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی ، بازدید از واحدهای صنعتی صادراتی و شیلات و آبزی پروری هم از دیگر برنامه های سفر سه روزه این هیات به مازندران است .
هیات تجاری ولگوگراد روسیه در پاسخ به سفر 2 ماه پیش هیات تجاری و بازرگانان مازندران به آن استان به ساری سفر کرده است .
ولگوگراد پس از آستاراخان دومین استان روسی است که در پسابرجام مبادلات تجاری و اقتصادی را با مازندران افزایش داد.
این استان در جنوب غربی روسیه واقع است و با 113 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 2 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی *** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
کد N1539126

وبگردی