آفتاب

بارش برف 110 میلیارد ریال به باغات استان اردبیل خسارت وارد کرد

بارش برف 110 میلیارد ریال به باغات استان اردبیل خسارت وارد کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بارش برف اخیر110 میلیارد ریال به باغات استان بویژه در مناطق مشگین شهر، خلخال و گیوی خسارت وارد کرده است.

مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این تاسیسات برق ، درختان سطح شهر و درختان سیب اردبیل و 2 مرغداری و دامداری خسارت سنگینی را متحمل شدند که برای جبران این خسارت ها تلاش می شود .
وی با بیان اینکه این خسارت ها موجب کاهش تولید میوه در سال آینده می شود افزود: بیشترین میزان خسارت در منطقه زرج آباد شهرستان کوثر ،خلخال و مشگین شهر به باغات میوه وارد شده است.
امامی با اشاره به جبران خسارت های وارد شده به باغات میوه و دیگر تاسیسات گفت: دولت برای جبران خسارت ها در کشور 13 هزارو 500 میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده که سهم هر استان براساس میزان خسارت ها مشخص و تخصیص داده می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از آمادگی دستگاه های ذی ربط برای مقابله با بحران بخصوص بارش برف در چند روز آینده خبر داد و افزود:با توجه به اینکه از امروز بعد از ظهر بارش برف دوباره آغاز می شود و در مرکز و جنوب استان هم کولاک پیش بینی شده لازم است اکیپ های راهداری بصورت آماده باش در جاده ها مستقر شوند .
امامی اضافه کرد:به رانندگان توصیه می شود در هنگام رانندگی از زنجیر چرخ استفاده کرده و احتیاط لازم را رعایت و مردم هم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر ضروری لباس گرم به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر داخل شهر اردبیل افزود: نیروهای شهرداری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در سطح شهر آمادگی دارند اما لازم است مردم خود با نیروهای شهرداری همکاری کنند و برف بام را در داخل کوچه نریزنند تا مشکلی بر تردد مردم و خودروها در داخل کوچه ها پیش نیاید.
به گزارش ایرنا بارش برف اخیر در استان اردبیل بیشتر بر درختان سطح شهر و سیم های برق و باغات میوه خسارت وارد کرد که بر اساس برآورد اولیه و اعلام شرکت توزیع برق و شهرداری اردبیل این خسارت در سیم های برق هفت میلیارد و500 میلیون ریال ، درختان سطح شهر 20 میلیارد ریال و باغات میوه 110 میلیارد ریال برآورد شده است.
خبرنگار :یعقوب شاددل** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257
کد N1538818

وبگردی