آفتاب

مه غلیظ دید رانندگان را در چهار گردنه استان زنجان کاهش داده است

مه غلیظ دید رانندگان را در چهار گردنه استان زنجان کاهش داده است

زنجان - ایرنا - مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون مه غلیظ دید افقی رانندگان را در چهار گردنه کوهستانی در مسیر زنجان - طارم، زنجان - تهم - چوزق را کاهش داده است.

مسعود خوشکام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردنه های بادامستان، ذاکر و خانچای در مسیر زنجان - طارم و گردنه آق گدیک در جاده زنجان - تهم - چورزق پوشیده از مه غلیظ شده و دید افقی در این گردنه ها به شدت کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان زنجان، بارش برف در گردنه های این استان جریان خواهد یافت و رانندگان و مسافران عبوری از این گردنه ها و سایر گردنه های کوهستانی باید مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.
مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در زمان حاضر تهمیدات ویژه راهداری برای استقرار اکیپ های راهداری و کنترل تجهیزات زمستانی خودروهای مسافران در مسیرهای کوهستانی انجام شده است.
خوشکام از استقرار 28 اکیپ در راهدارخانه های استان زنجان خبرداد و افزود: این اکیپ ها به صورت شبانه روزی در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال هستند و در صورت نیاز به رانندگان و مسافران خدمات ارائه می دهند.
وی، از همه مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی کنند.
مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون تردد در جاده های ترانزیت و آزاد راه های این استان روان و عادی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بدون مشکل در جریان است.
به گزارش ایرنا، خوشکام خاطرنشان کرد: مسافران و رانندگان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان با تلفن گویای 141 و خدماتی 1816 و سامانه های 100241141، 2000241141 در ارتباط باشند.
هم اکنون 31 دستگاه نظارت تصویری و 54 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
20 دستگاه دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین نیز نصب و فعال است.
اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و 10 هزارو 400 کیلومتر نیز راه هم سنگ است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1538790

وبگردی