آفتاب

معاون سازمان تبلیغات اسلامی: نقطه اصلی نهادینه کردن حجاب نهادهای آموزشی هستند

معاون سازمان تبلیغات اسلامی: نقطه اصلی نهادینه کردن حجاب نهادهای آموزشی هستند

سبزوار- ایرنا- معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نقطه اصلی در نهادینه کردن فرهنگ حجاب نهادهای آموزشی یعنی آموزش و پرورش، دانشگاهها و حوزه های علمیه هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: باید در نهادهای دولتی از ارائه خدمات به افراد بدحجاب دوری شود و در استخدامی دستگاههای اجرایی نیز به موضوع عفاف و حجاب بیش از پیش توجه شود.
وی ادامه داد: امر حجاب و عفاف دو بخش اساسی دارد بخش زیربنایی و درونی آن عفاف و بخش روبنایی و بیرونی آن حجاب است که حجاب باید متصل به عفاف باشد.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: با مروجان بدحجابی و ابتذال در جامعه که خلاف قانون حرکت می کنند برخورد شدید می شود.
وی افزود: این افراد با هدف مشخص با بدحجابی در جامعه ظاهر می شوند و با فساد مضاعف قصد تخریب و فتنه انگیزی دارند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در کنار اقدام انتظامی کار فرهنگی اهمیت دارد که خود مردم با لطف و مهربانی به افراد بدحجاب تذکر بدهند.
وی گفت: فشار اجتماعی صحیح و حرکت دهنده از سمت مردم نقش مهمی در جلوگیری از بدحجابی در جامعه دارد.
او افزود: این فشار اجتماعی خود مردم هستند که باید متوجه خطر تهدید نسل جوان و هجمه فرهگی دشمن باشند و با تربیت صحیح فرزندان بر اساس فرهنگ اسلامی نقشه دشمن را خنثی کنند.
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نهادینه کردن عفاف و حجاب همچنین نیاز به کار فرهنگی در نهادهای مرتبط با نسلهای آینده دارد.
وی افزود: در سیاستگذاری کلان و جامع سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه های علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه ها مشخص و فعالیتهای مثبتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
کد N1538410

وبگردی