آفتاب

وزیر ارشاد دولت دهم: 13 آبان تجلی عینی عزت خواهی ملت ایران است

وزیر ارشاد دولت دهم: 13 آبان تجلی عینی عزت خواهی ملت ایران است

یاسوج - ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: یوم الله 13 آبان تجلی عینی عزت خواهی، استقلال طلبی، ظلم ستیزی و سرآغاز حرکت‌های آرمان خواهی ملت بزرگ ایران است.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی و تداوم بخش انقلاب و نهضت امام راحل (ره) بشمار می‌رود.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مهمترین رویدادهای یوم الله 13 آبان، گفت: یکی از مهمترین این رخدادها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 بود که ضرورت آگاهی و شناخت دانشگاهیان برای پی بردن به ماهیت این روز بیش از پیش احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه رویدادهای یوم الله 13 آبان موجی از حرکت‌های ضد استکباری و ضد آمریکایی را در کشور به راه انداخت، گفت: حوادث این روز بزرگ نشان داد که بی اعتمادی به آمریکا و استکبار به عنوان یک راهبرد و استراتژی اصلی ملت بزرگ ایران است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت‌ها و رویدادهایی مهمی که در این روز به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: امروز نیز دانشجویان باید پیشگام حرکت‌های آرمان خواهی و طلایه‌دار استکبارستیزی باشند.
حسینی با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا مربوط به یک برهه زمانی خاص نیست، گفت: حذف شعار مرگ بر آمریکا نوعی نگاه ساده‌لوحانه به سیاست است.
وی یادآور شد: امروز و بعد از برجام نیز آمریکایی‌ها بدعهدی کردند در حالی که جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است.
حسینی در بخش دیگر سخنان خود به حقوق بشر مورد ادعای غرب و آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: مدعیان حقوق بشر بمباران بیش از 700 غیرنظامی را در یک آیین عروسی از سوی رژیم صهیونیستی کار ضد حقوق بشری تلقی نمی‌کنند اما زندانی چند جاسوس در ایران را ضد حقوق بشر می‌دانند.
وی در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای همسایه و دوستان آمریکا دموکراسی وجود ندارد، تصریح کرد: در ایران مردمسالاری واقعی حاکم است که انتخابات و چرخش دولت‌ها و مجالس مصداق بارز آن است.
وی با بیان اینکه جنگ امروز و مورد تاکید مقام معظم رهبری جنگ فرهنگی است، تصریح کرد: غرب و استکبار جهانی به دنبال استحاله کردن نظام اسلامی از راه نفوذ فرهنگ‌های غربی و ضعیف کردن اعتقادات و ایمان جوانان هستند.
حسینی گفت: مهم‌ترین هدف دشمنان این نظام و انقلاب و نفوذ غرب زده‌ها در کشور این است که روحیه و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را از متن جامعه حذف کنند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: علی شریفی
3016/6110 / 1200
کد N1538404

وبگردی