آفتاب

عضو شورای شهر تهران خواستار عزل متخلفان در موضوع واگذاری املاک شد

عضو شورای شهر تهران خواستار عزل متخلفان در موضوع واگذاری املاک شد

تهران- ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدام شهردار پایتخت در متوقف کردن روند 36 مورد در موضوع مرتبط با واگذاری املاک شهری، خواستار عزل متخلفان(امضا کنندگان صورت جلسه واگذاری) در رابطه با واگذاری این املاک شد.

به گزارش ایرنا، محسن سرخو روز سه شنبه در سیصد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد، با اشاره به اینکه چرا شهردار تهران تاکنون در خصوص این موضوع سکوت کرده افزود: با توجه به اینکه شورای شهر نقش نظارتی دارد و با وجود آنکه اعضای شورا بارها در این خصوص نامه نگاری کرده و تذکر داده اند، شهردار تهران تاکنون هیچ پاسخی به سئوالات و ابهامات مطرح شده نداده اند.
سرخو اظهار کرد: باید بررسی شود افرادی که ملک دریافت کرده اند، فاقد مسکن بوده اند و یا اینکه در این واگذاری ها بند 'ج' رعایت شده است؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تخفیفات ارائه شده از هفت تا 50 درصد متغیر بوده است گفت: آیا تعاونی کارگران پسماند و بازیافت، ملکی را در منطقه یک به اعضای خود(کارگران) داده است.
وی با تأکید بر اینکه مبنای ارائه تخفیفات در واگذاری املاک باید مشخص شود تصریح کرد: تخفیف به خیریه ها در اساسنامه سازمان املاک و مستغلات شهر تهران دیده شده و همه با تأیید شهردار تهران واگذار شده است.
سرخو افزود: دولت در این خصوص یک تکلیف دارد و بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مسئول است و هیچ یک از دستگاه های دولتی اجازه واگذاری ملک با تخفیف را ندارند.

* حکیمی پور: کشور قانون دارد و باید بر اساس آن پیش برویم
احمد حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه و در پاسخ به تذکر پرویز سروری مبنی بر ارایه اسناد سازمان بازرسی به یاشار سلطانی گفت: مملکت قانون دارد و ما هم باید بر اساس قانون و وظیفه و مسئولیت خود پیش برویم.
حکیمی پور اظهار کرد: من به این مسایل پاسخ دادم ولی هیچ یک از حرف های من در رسانه ها منتشر نشد و حتی روابط عمومی شورای شهر نیز حرف های من را منتشر نکرد.
وی خطاب به سروری گفت: آقای سروری مگر شما قاضی هستید یا مدعی العموم شورا که قضاوت می کنید؛ اجازه دهید دستگاه قضا کار خود را انجام دهد و هر کس تخلف کرده باید پاسخ دهد.
حکیمی پور با بیان اینکه گردن من در مقابل قانون از مو باریک تر است افزود: من هیچ گاه اعلام نکرده ام که آقای سلطانی را نمی شناسم تمام تلفن ها قابل رصد است و اگر این حرف ثابت شود من می پذیرم.
وی خاطر نشان کرد: آقای سروری مسئول کمیته حقوقی و نظارت شورا هستند و اگر ایشان مسئولیت خود را به درستی انجام می دادند، امروز شاهد این چنین اتفاقاتی نبودیم.
به گزارش ایرنا پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جلسه غیر علنی این شورا ، با بیان اینکه برخی اعضا زمینه بروز تنش را فراهم کرده و سپس انتظار دارند شورا بدون حاشیه باشد گفت: اقدامات احمد حکیمی پور شورای شهر را به سمت عاقبت شورای اول(انحلال) سوق می دهد.
سروری گفت که وقتی این اسناد املاک واگذار شده شهرداری منتشر شد، آقای حکیمی پور در گفت وگو با خانم آباد به صراحت گفت که یاشار سلطانی را نمی شناسند، اما بعد از ساعتی مصاحبه کرده و اذعان می کند که یاشار سلطانی فردی دلسوز، متدین و امین است.
به گزارش ایرنا، جلسه علنی امروز(سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با حضور محمدباقر قالیباف و به منظور ارائه گزارشی از موضوع واگذاری املاک به اعضای شورا برگزار شد.
دراین جلسه شهردار تهران گزارش کاملی از روند واگذاری املاک و حواشی مترتب بر آن را ارائه کرد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353//1625
کد N1538253

وبگردی