آفتاب

انتقاد استاندار خوزستان از ضعف ارتباط منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با دیگر بخش‌های استان

انتقاد استاندار خوزستان از ضعف ارتباط منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با دیگر بخش‌های استان

آبادان - ایرنا - استاندار خوزستان با انتقاد از ضعف ارتباط ارگانیک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با بخش‌های مختلف استان، گفت: بیشتر این ارتباطات در تهران متمرکز شده، ولی لازم است نیازهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در خوزستان برطرف شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در نشست هماهنگی با مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و جمعی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر، از آمادگی استانداری خوزستان برای کمک به توسعه صنایع پتروشیمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با رعایت اصول زیست‌ محیطی و همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
وی گفت: با موافقت رئیس جمهوری و وزیر نفت، سه درصد مبلغ نهایی سرمایه‌گذاری‌ در مناطق باید برای تامین زیرساخت ها و ارائه خدمات اجتماعی آن منطقه هزینه شود که این مهم در حال نهایی شدن است.
شریعتی ادامه داد:سرمایه‌گذار موظف است سه درصد از مبلغ کل سرمایه ‌گذاری را برای تامین خدمات اجتماعی و زیرساخت ها همچون راه هزینه کند.
وی همچنین از آمادگی و حمایت استانداری برای تامین زیرساخت‌های جدید و آسان سازی روند انتقال سرمایه به این استان خبر داد.
استاندار خوزستان با بیان اقدامات دولت در حفاظت از محیط زیست به ویژه در تالاب هورالعظیم خوزستان ، گفت: رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ محیط زیست را اصل اساسی می‌ دانیم، ولی در کنار آن خام ‌فروشی نفت باید قطع شده و توسعه صنایع پایین ‌دستی نیز باید گسترش یابد.
وی افزود: اگر می خواهیم منویات رهبری و سیاست‌ های دولت تدبیر و امید را دنبال کنیم، راهی جز توسعه صنایع پایین‌ دستی نفت نداریم.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان و معاون وزیر نفت در سفر به منطقه ویژه پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر از مجتمع های پتروشیمی فجر و مارون دیدن کردند.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با توجه به اهداف قانونگذار از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سال 1376 تاسیس و در مساحتی حدود هزار و 700 هکتار شروع به فعالیت کرد که پس از الحاق محدوده جدید شامل پتروشیمی های بندر امام، فارابی، رازی، زمین های سایت 5، بلوار پتروشیمی و مجتمع خدمات رفاهی به منطقه ویژه مساحت منطقه به بیش از دو هزار و 600هکتار افزایش یافت.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نخستین منطقه ویژه تخصصی ایران است که در چارچوب مقررات آئین نامه اجرایی بند 'د' تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.
7104/6125/ 6037
خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1538060

وبگردی