آفتاب

ارزیابی میزان استقامت و خسارت زلزله واحد های مسکونی زرند

ارزیابی میزان استقامت و خسارت زلزله واحد های مسکونی زرند

کرمان - ایرنا -جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: تیم های ارزیابی ستاد مدیریت بحران، واحدهای مسکونی شهرستان زرند را از نظر میزان استقامت و خسارت های وارد شده ناشی از زلزله های اخیر مورد ارزیابی قرار می دهند.

ابوالقاسم سیف الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های ارزیابی با مراجعه به منازل ساکنان زرند و نام نویسی از مالکان واحدهای مشکل دار و نامقاوم در قبال دریافت کارت ملی و شناسنامه، به آنها برای مدت یک ماه چادر واگذار می کنند.
وی اظهار کرد: ستاد بحران زرند امروز (سه شنبه) با حضور معاون جمعیت هلال احمر کشور و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تشکیل جلسه داد.
سیف الهی عنوان کرد: در ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند مصوب شد که کمپ هلال احمر نیز برای افرادی که تمایل به حضور در کمپ دارند، ایجاد شود.
وی بیان کرد: هلال احمر انبارهای خود را در زرند و کرمان بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند تجهیز کرده است.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: تمام موارد بهداشتی، امنیتی و امدادی برای وقوع حوادث احتمالی در شهرستان زرند پیش بینی شده و همه نیروها در آماده باش کامل قرار دارند.
سیف الهی افزود: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند مقرر شد که امروز نیز بازدیدهایی از بازار زرند، خسارت های وارده به منازل، انبارهای هلال احمر و کمپ ها انجام شود.
وی یادآور شد: امروز تمام مدارس زرند تعطیل اعلام شده و فردا نیز حضور دانش آموزان در مدارس این شهرستان اختیاری است و دانش آموزان در صورت تمایل نداشتن به حضور در مدارس می توانند به مدارس نروند.
معاون استاندار کرمان گفت: ادارات شهرستان زرند همچنان فعال و به صورت عادی در حال ارائه خدمات است.
بیش از 30 پس لرزه بعد از وقوع زلزله 4.8 ریشتری تاکنون در شهرستان زرند ثبت شده است و این پس لرزه ها همچنان ادامه دارد.
18 گسل در استان کرمان فعال است و گفته می شود زلزله های اخیر در شهرستان زرند به گسل کوهبنان در شمال این استان مربوط می شود.
زلزله اسفند 1383 شهرستان زرند واقع در 75 کیلومتری کرمان دهها کشته و زخمی بر جا گذاشت.
7440/1354
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
کد N1537802

وبگردی