آفتاب

روایت روحانی از جزئیات جلسه شب گذشته با رهبر انقلاب /ما دولتی نبودیم که هراز چندگاه وزیر عزل کنیم/۴

روایت روحانی از جزئیات جلسه شب گذشته با رهبر انقلاب /ما دولتی نبودیم که هراز چندگاه وزیر عزل کنیم/۴

رییس‌جمهور گفت: امروز تثبیت کابینه و مدیریت قاعده ماست اما در عین حال اگر جایی لازم ببینیم ترمیم کابینه سرعت حرکت دولت را اضافه می کند نه آنکه جهت دولت را تغییر دهد انجام می دهیم.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت موظف بود در قدم اول گره های اصلی اقتصاد را باز کند امروز تسهیلاتی که سیستم بانکی ما به بنگاه های اقتصادی در شش ماه اول داد با شش ماه پارسال مقایسه کنیم مشخص می شود که45 درصد ارقام تسهیلات ما افزایش یافته است.

وی افزود: این به معنای قدم برداشتن در مسیر رونق اقتصادی است. در ماه های اولیه امسال نیز این چنین است صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی گرفته است اینکه درآمدها بر دوش نفت باشد بر صادرات غیرنفتی است یعنی مسیر بودجه ریزی ما درست است.

وی افزود: امروز در روابط خارجی در شرایط مناسب تر نسبت به سال های گذشته هستیم. اینکه اسرائیل از ما عصبانی است و در منطقه کشورهای کم هوشی همچون عربستان ناراحتی شان از ما در حال افزایش است یعنی مسیر ما درست انتخاب شده است.

حسن روحانی افزود: اساس کار دولت بر مبنای ترمیم مداوم کابینه شکل نگرفته است ما دولتی نبودیم که هر از چندگاه چند وزیر را برای ترمیم کابینه عزل یا استعفای آنها را بپذیریم و افراد جدیدی را به مجلس معرفی کنیم. امروز تثبیت کابینه و مدیریت قاعده ماست اما در عین حال اگر جایی لازم ببینیم ترمیم کابینه سرعت حرکت دولت را اضافه می کند نه آنکه جهت دولت را تغییر دهد انجام می دهیم. هدف و جهتی که دولت انتخاب کرده است پیمانی که دولت با مردم بسته است پای پیمان خود تا روز آخر خواهد ایستاد.

رئیس جمهور اظهار کرد: دولت   از فشار، نقد غیرمنصفانه و تخریب هراسی ندارد آنچه برای دولت مهم است پیشرفت، اقتدار و عزت ملی و رضایت خداست. اینکه برخی از عزت ملی خوشحال نمی شوند باید در ذهن و گذشته خود فکر کنند و علت آن را دریابند ایرانی اقتدار ایران را می خواهد.

وی با اشاره به جلسه شب گذشته با رهبر انقلاب، ادامه داد: رهبری فرمودند برای مبارزه با آسیب های اجتماعی حتی آنهایی که به دین اسلام اعتقادی ندارند اگر ایران را قبول دارند باید با تمام توان وارد میدان شوند. همه باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد.

روحانی تأکید کرد: مگر می شود ما در جامعه ای زندگی کنیم که اعتیاد آن خدایی ناکرده رو به افزایش باشد و ما راحت بخوابیم. البته آمار دیشب شورای اجتماعی کشور این بود که بحمدالله در 6 ماهه گذشته ولو کم ولی کاهش یافته است. در بخش طلاق کاهش آمار داشتیم. همان کاهش چند درصدی امیدوار کننده است. نشان می دهد که مسیر شورای اجتماعی کشور و سازمان جدید امور اجتماعی کشور که تاسیس شده راه خود را آغاز کرده می تواند گام های بلندی بردارد.

وی ادامه داد: ما امروز اگر احساس کنیم در مسیر و راه درستی که انتخاب کرده ایم در شیوه ها نیاز به شیوه نو داریم در تحرک مان نیاز به سرعت بیشتر داریم گرچه در اهداف و جهت نیاز به تداوم داریم تردیدی نمی کنیم ول اینکه از دوران دولت یازدهم یک ماه باقی مانده باشد.

ادامه دارد....
29214

کد N1537711

وبگردی