آفتاب

شمخانی: دولت‌های اروپایی امنیت شهروندان خود را با پشتیبانی از معارضان تکفیری مسلح به خطر می‌اندازند

شمخانی: دولت‌های اروپایی امنیت شهروندان خود را با پشتیبانی از معارضان تکفیری مسلح به خطر می‌اندازند

ایسنا نوشت:دیمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده است عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با تاکید بر اراده دو کشور برای ارتقاء روابط در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و علمی تصریح کرد: انتظار می‌رود کشورهای اروپایی در فضای پسابرجام با خواسته‌های سلطه‌طلبانه و غیرمنطقی آمریکا برای ایجاد انحصار در مدیریت مالی بین‌المللی به صورت موثرمقابله نمایند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به رویکردها و دیدگاه‌های مشترک ایران و قبرس در زمینه مسائل سیاست خارجی و مبارزه با تروریسم افزود: اراده جدی دو کشور مبارزه واقعی با عوامل و بسترهای شکل‌گیری تروریسم و مقابله موثر با گسترش آن است.

دریابان شمخانی گفت: واقعیت امروز سوریه و عراق به روشنی نشان می‌دهد چه کشورهایی از حضور و استمرار حیات تروریسم منتفع هستند و با ارسال سلاح و پول به فریب‌خوردگان و مزدوران سعی در پایدارسازی ناامنی در منطقه دارند.

وی با بیان این‌که «امروز تروریسم محدود به جغرافیا نیست» افزود: متاسفانه حضور تروریست‌ها و عملیات متعدد آنها در اروپا نیز بر محاسبات نادرست سیاستمداران این کشورها تاثیر نگذاشت و امنیت شهروندان خود را همچنان با پشتیبانی از معارضان تکفیری مسلح به خطر می‌اندازند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر ضرورت تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه و یمن که امروز در شرایط ‏دشواری بسر می‌برند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ‏دارد، با همکاری سازمان‌های بین‌المللی همه مساعی خود را برای ارسال کمک‌های ‏انسان‌دوستانه به مردم این کشورها بکار گیرد.

علی شمخانی با بیان رفتارهای ضدانسانی برخی کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر با پناهجویان خاطر نشان کرد: ایران قدم‌های بزرگی برای کمک به آوارگان و پناهجویان در منطقه برداشته و در ‏این ‏راستا آماده همکاری و انتقال تجربیات خود به اروپا است.

دیمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ممتاز و سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نقش تاثیر گذارکشورمان در مبارزه با تروریسم ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب ارتقاء روابط ایران و قبرس شود.

وی توافق ایران و 1 + 5 در مذاکرات هسته‌ای را دستاورد ‏بزرگی برای جامعه جهانی دانست و افزود: در صورت اجرای تعهدات برجام از سوی طرفین فضای لازم برای توسعه همکاری‌ها و بهره‌برداری از فرصت‌ها گشوده خواهد شد.

2929

کد N1537214

وبگردی