آفتاب

مدیر اف‌بی‌آی به اقدام جناحی متهم شد

مدیر اف‌بی‌آی به اقدام جناحی متهم شد

رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا گفت که مدیر اف بی آی با علنی کردن تحقیقاتی درباره ایمیل‌های یک نماینده سابق مجلس که شاید به کشف ایمیل‌های کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری منجر شود، احتمالا قانون را نقض کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، اشاره «هری رید» به قانونی است که تصریح می‌کند مقام‌های دولتی نباید در انتخابات نفوذ کنند.

جیمز کومی مدیر سازمان تحقیقات جنایی فدرال روز جمعه به کنگره اطلاع داد که تحقیقات درباره «آنتونی وینر» نماینده سابق مجلس، ممکن است به کشف ایمیل‌های دیگری از کلینتون منجر شده باشد.

این در حالی است که کمتر از دو هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده و در این دو روز اخبار مربوط به تحقیقات اف‌بی‌آی بر مبارزات سایه انداخته است.

رید همچنین مدیر اف بی آی را متهم کرد از افشای «اطلاعات شدیدا جنجالی در مورد پیوندهای نزدیک میان دونالد ترامپ، مشاوران ارشد او و دولت روسیه» خودداری کرده است.

رید در نامه‌ای، کومی را متهم کرد با هدف کمک به یک حزب سیاسی در مقابل دیگری رفتاری دوگانه داشته است.

وی گفت که کومی احتمالا «قانون هچ» که استفاده از موقعیت دولتی برای نفوذ در انتخابات را منع می کند را زیر پا گذاشته است.

درحالی که انتخابات روز هشتم نوامبر برگزار خواهد شد، نظرسنجی از افکار عمومی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ قبل از فاش شدن مساله تحقیقات اف‌بی‌آی، فاصله‌اش را از هیلاری کلینتون کم کرده بود.

یک نظرسنجی ای بی‌سی نیوز/واشنگتن پست که یکشنبه منتشر شد، کلینتون را یک درصد در سطح ملی جلو نشان می‌دهد.

با این حال کارشناسان می‌گویند میانگین نظرسنجی‌ها در ایالت‌های حساس، نشانگر آن است که کلینتون همچنان «به آسودگی» شانس اول برای پیروزی در انتخابات است.

کلینتون اقدام کومی را «بی‌سابقه» و «عمیقا نگران‌کننده» خوانده است.

اما ترامپ با ستایش از اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری را متهم به حفاظت از کلینتون در «یک سیستم ناسالم» کرده است.

ترامپ در تجمعی در نوادا گفت: «وزارت دادگستری شدیدا سعی می‌کند از فعالیت مجرمانه هیلاری کلینتون محافظت کند».

وزارت دادگستری آمریکا اف‌بی‌آی را ترغیب کرده بود در فاصله اندک از انتخابات مساله تحقیقات را علنی نکند تا بر افکار عمومی تاثیر نگذارد.

 

 

کد N1536746

وبگردی