آفتاب
خبر

پیشنهاد انجمن صنفی دفاتر مسافرتی برای ریاست سازمان گردشگری

پیشنهاد انجمن صنفی دفاتر مسافرتی برای ریاست سازمان گردشگری

در شرایطی که افراد مختلف و گروه‌های گوناگون که به نوعی در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فعال هستند، به گمانه‌زنی و معرفی ...

در شرایطی که افراد مختلف و گروه‌های گوناگون که به نوعی در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فعال هستند، به گمانه‌زنی و معرفی گزینه‌های خود برای جانشینی سلطانی‌فر در سازمان متولی این سه حوزه پرداخته‌اند، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری حمایت خود را از یکی از گزینه‌های مطرح شده برای تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده‌اند.

 

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در این نامه خطاب به رئیس‌جمهور روحانی آمده است: «همان‌گونه که مستحضرید در جهان کنونی، گردشگری، حفظ میراث فرهنگی و گسترش صنایع‌دستی در راهبردهای ملی و بین‌المللی جوامع نقش عمده‌ای دارد. پیشرفت و استفاده از کارکردهای مثبت این صنعت وابسته به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مشارکت مردم به‌ویژه فعالان بخش خصوصی است. برای تحقق این مهم‌اکنون بیش از هر زمان دیگر، تدبیر و نگرش تخصصی و کارشناسی به صنعت گردشگری در عرصه کلان مدیریت کشور به‌ویژه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهمیت یافته و اداره این صنعت فرابخشی به تخصص، دانش و تجربه علمی و اجرایی نیازمند است.»

این نامه با اشاره به اینکه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در 10 سال گذشته شاهد فعالیت‌های علمی تخصصی و اجرایی دکتر ابراهیم بای سلامی در عرصه ملی و بین‌المللی بوده، به صورت رسمی وی را برای حضور در جایگاه ریاست سازمان به رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرده است. طبق این نامه، ارائه مباحث علمی و تخصصی در جلسات کارشناسی، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی و همچنین اداره بزرگ‌ترین هلدینگ گردشگری کشور از جمله سوابق و فعالیت‌های بای‌سلامی است. درحال حاضر گزینه‌های مختلفی برای ریاست سازمان در رسانه‌ها معرفی می‌شوند و گروه‌هاو تشکل‌های مختلف نیز از برخی از این گزینه‌ها حمایت‌ می‌کنند. محسن مهرعلیزاده، مرتضی رحمانی موحد، سعید شیرکوند، مهدی حجت، محمد بهشتی، جمشید حمزه‌زاده، اکبر ترکان، مهدی جهانگیری، فخرالدین دانش آشتیانی و... از جمله این گزینه‌ها هستند.

کد N1536333

وبگردی