آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

جامعه محوری در تولید خبر باید ملاک رسانه ها قرار گیرد

جامعه محوری در تولید خبر باید ملاک رسانه ها قرار گیرد

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها باید بر پایه جامعه محوری به تولید خبر بپردازند.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در دیدار علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان و کارکنان خبرگزاری ایسنا در استان با وی اظهار داشت: اگر رسانه ها بر پایه حقیقت و بدون آلودگی به قدرت و جریان خاص فعالیت کنند در جلب اعتماد افکار عمومی می توانند موفق باشند.
وی ادامه داد: شرط ماندگاری رسانه در افکار عمومی با توجه به گستردگی ارتباطات و افزایش آگاهی مردم، گام برداشتن در مسیر مصلحت انقلاب، خون شهدا و اقتدار نظام است.
وی تصریح کرد: گام برداشتن در مسیر ارزش ها و خدمت صحیح به ملت سبب می شود که برخی جراید و روزنامه ها همچنان با تیراژ بالا فعالیت کنند و مورد استقبال عموم مردم قرار گیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه به ملت باید اولویت نگاه اصحاب رسانه باشد، گفت: اگر رسانه ها به سمت اهداف آرمانی نظام گام بردارند مردم انتخاب گر خوبی هستند.
هاشمی تاکید کرد: مدنظر قرار دادن جامعه شناسی و شناخت صحیح روان افراد می تواند زمینه ساز محبوبیت رسانه ها در میان افکار عمومی باشد.
وی افزود: هر شخص مسئول زمانی می تواند موفق باشد که خود را به این ظرفیت برساند که «ظرف من از آن ملت است و در این ظرف همه نظرات جای دارد».
وی گفت: متاسفانه برخی افراد همیشه بر پایه انتقاد آن هم بر اساس جهل حرکت می کنند که این نوع انتقادات قیمتی ندارد اما انتقاد بر پایه اصلاح، خیر خواهی، نیک اندیشی، یاری و مساعدت بر انسان نعمت است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز برخی افراد به دنبال قد کشیدن با انتقاد تلخ و مضر هستند که این افراد مثل درخت بی ثمر قد می کشند اما ثمری ندارند برعکس افکار ارزشمند و انتقادات مفید همانند درخت تنومند مایه رحمت است.
هاشمی گفت: رسانه ها باید شناخت نیازهای زمان را مبنای تولیدات خود قرار دهند تا بتوانند به درستی به ایفای نقش بپردازند.
مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در این دیدار گفت: این خبرگزاری به دور از حاشیه پردازی تنها به دنبال بیان واقعیت هاست.
علی متقیان افزود: این رسانه توانسته بهترین و سالم ترین خبرها را منتشر کند به طوری که در آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود چهار هزار خبر منتشر کرد که یک مورد آن تکذیب نشد.
وی تصریح کرد: این خبرگزاری با هدف پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دور از وابستگی جناحی تنها در مسیر خدمت به مردم و کشور گام بر می دارد.
وی افزود: در انتخابات پیش رو، رسالت این رسانه بیان واقعیت ها و رعایت اعتدال است.
مدیرعامل ایسنا بیان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خبرگزاری های ایسنا و ایکنا انتشار اخبار خوب، مفید و امید بخش را در دستور کار خود قرار داده اند به همین دلیل مورد اعتماد مطبوعات و رسانه ها هستند.
افتتاح دفتر جدید خبرگزاری های دانشجویان ایران و قرآنی (ایسنا و ایکنا) سیستان و بلوچستان، دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان و استاندار از مهمترین برنامه های مدیرعامل ایسنا در سفر به زاهدان بود.
7316**3042 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1536016

وبگردی