آفتاب
قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد:

موضوع تجمیع بیمه‌ها را بر اساس سیاست‌های کلی سلامت دنبال کنیم

موضوع تجمیع بیمه‌ها را بر اساس سیاست‌های کلی سلامت دنبال کنیم

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به موضوع تجمیع بیمه ها گفت: در بحث تجمیع بیمه ها انتظار نداریم یک سر سوزن بیشتر از سیاست های ابلاغی سلامت اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  دکتر ایرج حریرچی در برنامه تلویزیونی شبکه خبر که شب گذشته با موضوع تجمیع بیمه ها پخش شد گفت:  اگر ما سیاست های کلی ابلاغی در حوزه سلامت را اجرا کنیم همه مشکلات حل می شود.

وی در موضوع تجمیع بیمه ها به بند ۷ سیاست های کلی سلامت اشاره کرد و افزود: بر اساس این بند از سیاست های ابلاغی سلامت، تولیت برنامه های اجرایی و راهبردی و همچنین ارزشیابی به وزارت بهداشت واگذار شده است.

حریرچی با بیان این مطلب که مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت در سیاست های کلی سلامت مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: بر اساس بند ۹ تبصره ۴ از سیاست های کلی سلامت تعیین بسته خدمات بهداشتی درمانی جامعه توسط بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی توسط وزارت بهداشت می بایست انجام شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در ارتباط با موضوعاتی که در شورای عالی بیمه به تصویب می رسد، اظهار داشت: در این شورا وزارت بهداشت تنها یک رای از ۹ رای را دارد و سایر اعضای این شورا را بیمه ها و سایر ارگان ها تشکیل می دهند.

حریرچی با  عنوان این مطلب که شورای نگهبان در مورد قوانینی که هر روز تصویب می شوند چنانچه مغایر سیاست های کلی سلامت باشد آن را لغو می کند، اظهار داشت: ما معتقدیم در مورد تجمیع بیمه ها هر آنچه که صلاح مردم است در مجلس به تصویب می رسد.

وی در ارتباط با اینکه حدود ۷۰ درصد خدمات بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت ارائه می شود گفت: بیش از ۳۷.۵ درصد بستری های بیمه شدگان تامین اجتماعی با تولیت وزارت بهداشت است.

کد N1535495

وبگردی