آفتاب
استاد حوزه علمیه قم:

از راهکارهای مهم برای کاهش ناهنجاری ها در جامعه، از میان بردن زمینه منکرات است

از راهکارهای مهم برای کاهش ناهنجاری ها در جامعه، از میان بردن زمینه منکرات است

قم - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش منکرات و ناهنجاری ها در جامعه، از میان بردن زمینه منکرات است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی یکشنبه شب در همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر در قم، افزود: بر اساس روایات آمر به معروف و ناهی از منکر باید دارای سه ویژگی بسیار مهم عامل بودن، عادل بودن و رفیق و دلسوز بودن باشد تا در این جهت به توفیق دست یابد.
وی با بیان اینکه مسوولان باید نسبت به منکرات و ناهنجاری ها در جامعه آگاهی بخشی کرده و حدود الهی و شرعی را برای مردم بیان کنند، اظهار داشت: هنگامی که جوانان را از منکری باز می داریم، باید جایگزین مناسب آن را هم به آنها معرفی کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه معرفی و تجلیل از خوبی ها در گسترش آن در جامعه و درمیان مردم بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که به جای مراقبت از حریم اخلاق در جامعه، دخالت نکنیم و برای از میان بردن منکرات، به تدریج و سنجیده عمل کنیم.
وی مساله امر به معروف و نهی از منکر را بسیار ظریف و دقیق دانست و گفت: نیروی انتظامی باید بر اساس قانون با قدرت در این حوزه ورود کرده و از سوی دیگر نیز روحانیان باید بدون ترس و واهمه، با استفاده از منابر و تبلیغ چهره به چهره به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازند.
رفیعی در پایان با بیان اینکه مردم مومن و شهیدپرور گیلان از ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی بوجود آمده در این خطه بسیار نگران هستند، تصریح کرد: حجاب از ضرورت های صریح اسلام است و مردمی که برای ارزش های دینی انقلاب کرده و در تمامی این سالها هزینه آن را پرداخت کرده اند، به طور قطع به دنبال احیای ارزش ها در جامعه هستند.
همایش اختتامیه طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر با حضور جمعی از طلاب و روحانیان و نیروهای انتظامی استان های قم و گیلان در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
8146 / 6133/3404** خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
کد N1535271

وبگردی