آفتاب

افتتاح بزرگترین دیواره صخره نوردی شمال غرب کشور در مهاباد

افتتاح بزرگترین دیواره صخره نوردی شمال غرب کشور در مهاباد

مهاباد- ایرنا- بزرگترین و استاندارد ترین دیواره صخره نوردی شمال غرب کشور و دومین دیواره بزرگ صخره نوردی ایران شنبه شب در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این دیواره صخره نوردی از هشت دیواره سر طناب و هشت دیواره بولدرینگ تشکیل شده و با ارتفاع 12 متر و ابعاد 370 متر مربع با هزینه یک میلیارد و 700 میلیون ریال آماده افتتاح شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به بی نظیر بودن دیواره صخره نوردی مهاباد در ایران گفت: با افتتاح این دیواره امکان برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در این شهرستان مهیا شد.
عبدالله چمن گلی همچنین در ادامه اظهار کرد: روند توجه و افتتاح مراکز ورزشی در استان ادامه دار خواهد بود و در برنامه های آینده هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان، ساخت دیواره صخره نوردی در شهرستان اشنویه قرار دارد.
وی اظهار کرد: چندین طرح دیگر شهرستان مهاباد در حال اجرا و تکمیل شدن هستند که رفع مشکلات تکمیل استادیوم پنج هزار تماشاچی بوکان از آن جمله هستند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان غربی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در استان 14 دیواره صخره نوردی ایجاد شده که ظرفیت مناسبی را برای دوستداران به این ورزش در سطح استان تامین کرده است و تنها سه شهرستان در استان بدون دیواره صخره نوردی هستند.
محمد نوبخت نیا افزود: با افتتاح این دیواره به طور حتم با توجه به استاندارهای مناسب این دیواره امکان برگزاری مسابقات مهم ملی و استانی در شهرستان مهاباد میسر شده است.
همچنین طاهر پهنایی، رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مهاباد اظهار کرد: در این شهرستان بیش از 750 ورزشکار در این هیات ثبت نام کرده اند که از این تعداد 20 ورزشکار به صورت حرفه ای در رشته صخره نوردی فعالیت می کنند و این موضوع علاقه مردم مهاباد به این رشته را نشان می دهد.
دیواره صخره نوردی مهاباد در سالن کوثر این شهرستان در مدت 2 ماه امروز /شنبه/ همزمان با روز جهانی مربیان ورزشی افتتاح شد.
3093**1488 *شبس *خبرنگار: پیمان پاکزاد* انتشاردهنده: بهمن بامداد**
کد N1535231

وبگردی