آفتاب

استاندار: جمهوری اسلامی برای اعتلای فرهنگ و هنر کردستان تلاش می کند

استاندار: جمهوری اسلامی برای اعتلای فرهنگ و هنر کردستان تلاش می کند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت:جمهوری اسلامی به دنبال اعتلای فرهنگ و هنر کردستان به عنوان قطبی برای ایران اسلامی است.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمدزاهدی روز شنبه در دومین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان در استانداری افزود: هم اکنون اعتلای جایگاه حقیقی این استان در فرهنگ کشور و تغییر نگاه ها به آرامش موجود به جای دیدگاه امنیتی به کردستان از جمله اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
به گفته وی، فرهنگ ایران و ادبیات فارسی به خصوص در زمینه های ترجمه، شعر و فرهنگ مدیون فرهیختگان این استان است که هم اکنون اعتلای این جایگاه و معرفی بیشتر آن بین مسئولان و مردم دنبال می شود.

** نقد تولیدهای حوزه انقلاب و جنگ برای جلوگیری از تحریف ها ضروری است
استاندار کردستان با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان های انقلاب اسلامی اهم اهداف جمهوری اسلامی از تولیدهای فرهنگی در کشور است افزود: نسل های حاضر در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی باید این تولیدها را مورد نقد و بررسی قرار دهند.
زاهدی گفت: هم اکنون در سایه توجه انقلاب اسلامی تولیدهای بسیاری در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت منتشر شده که بعد از مدتی این کتاب ها و آثار منتشر شده تبدیل به اسناد انقلاب اسلامی می شود.
به گفته وی، جلوگیری از این تحریف ها نیازمند ورود موشکافانه نسل های به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس است تا تاریخ و فرهنگ با حقایق خود به نسل های آینده انتقال یاید.
استاندار کردستان همچنین توجه بر اثرگذاری در یادواره های شهدا را خواستار شد و افزود: تمامی اقدام های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید با کیفی کاری به سمت تاثیر گذاری برود.
زاهدی ادامه داد: این اثر گذاری با همکاری بین بخشی بین سازمان های مختلف از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران و بسیج، دانشگاه ها و آموزش و پروش و نیروهای مسلح امکان پذیر است و برگزاری تمامی یادواره ها باید با اشرافیت این نهادها برگزار شود.
3034/ 3020/1596
**خبرنگار: حسن حسین زاده* انتشاردهنده:عباسعلی نقی یان
کد N1535206

وبگردی