آفتاب
استاندار اردبیل

روابط اقتصادی، سیاسی ایران وجمهوری آذربایجان مستحکم شده است

روابط اقتصادی، سیاسی ایران وجمهوری آذربایجان مستحکم شده است

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل می گوید که روابط اقتصادی، سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در دولت تدبیر وامید مستحکم شده و همچنان رو به رشد است.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در دیدار سر کنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با وی گفت: در سه سال اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان هفت بار با یکدیگر دیدار کرده اند که در گسترش روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دو کشور تاثیر زیادی داشته است.
وی با اشاره به قابلیت های استان اردبیل در زمینه اقتصادی گفت: این استان یکی از قطب های کشاورزی و گردشگری ایران می باشد و قابلیت گسترش تجارت محصولات کشاورزی و نیز خدمات گردشگری را دارد.
استاندار اردبیل وجود کشت و صنعت مغان و گمرگ بیله سوار و اصلاندوز را از قابلیت های این استان در تسهیل تجارت خارجی دانست وگفت: اردبیل می تواند با همکاری جمهوری آذربایجان در بازار روسیه حضور موفقی داشته باشد.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان گفت: این سفر در گسترش روابط اقتصادی دو کشور موثر بوده و متعاقب آن قراراست یک هیات اقتصادی از باکو به اردبیل سفر کنند تا تجار دو طرف به تبادل نظر اقتصادی بپردازند.
خدابخش اضافه کرد: در این سفر مقرر شد دو کشور با همکاری یکدیگر در بازار روسیه حضور داشته ومحصولات تولیدی این استان از طریق باکو به روسیه صادر شود که یکی از مزایای آن مقرون به صرفه بودن هزینه های گمرکی است.
علی النقی حسین اف سرکنسول جمهوری آذر بایجان هم در این دیدار گفت: ایران و جمهوری آذربایجان دارای مناسبات اقتصادی و سیاسی بسیار خوبی هستند و جا دارد روزبروز هم این مناسبات گسترش یابد .
وی افزود: ایران برای جمهوری آذربایجان به لحاظ همسایه بودن و اشتراک فرهنگی مهم است وتلاش برای استحکام روابط اقتصادی ضروری است .
حسین اف اضافه کرد: تجار اردبیلی وآذربایجان از سالیان دور روابط اقتصادی مطلوبی دارند و روز بروز هم این روابط گسترش خواهد یافت.
وی توسعه همه جانبه روابط دو کشور را ضروری دانست وگفت: جمهوری آذربایجان در تسهیل روابط و تبادل فرهنگی ،سیاسی واقتصادی پیشقدم خواهد بود.
خبرنگار :یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/ 7110
کد N1535121

وبگردی