آفتاب
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات:

استعمال دخانیات دریچه ورود به بزهکاری های اجتماعی است

استعمال دخانیات دریچه ورود به بزهکاری های اجتماعی است

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان این که استعمال دخانیات دریچه ورود به بسیاری از بزهکاری های اجتماعی است، گفت: مبارزه با استعمال دخانیات در سلامت آینده سازان جامعه موثر است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مسجدی روز شنبه در آئین افتتاح اجرای طرح پاد (پیگیری از استعمال دخانیات) که در مدرسه ولایت ورامین برگزار شد اظهار کرد: سالانه 10 هزار میلیارد ریال خرج مصرف دخانیات و سیگار در کشور می شود که این میزان از هزینه، آثار منفی بسیاری بر اقتصاد جامعه دارد.
وی گفت: هزینه درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات بیش از دو برابر هزینه خرید سیگار است.
مسجدی تصریح کرد: اگر هزینه مصرف دخانیات کشور را به آموزش و پرورش اختصاص دهند، دیگر حتی یک مدرسه کپری در مناطق مختلف کشور وجود نخواهد داشت.
وی افزود: مقابله با مصرف دخانیات پیش از برخوردهای قهری، به فرهنگ سازی مناسب برای افزایش سطح آگاهی جامعه از خطرات استفاده از آن نیاز دارد که تلاش می شود با اجرای طرح پاد در مدارس ، این فرهنگ از سنین کودکی در افراد نهادینه شود.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات بیان کرد: در اجرای طرح پاد ، علاوه بر دانش آموزان ، معلمان ، مربیان ، خانواده ها و محیط پیرامون مدرسه نیز درگیر مبارزه با دخانیات می شوند تا حرکتی همه جانبه در مقابله با این پدیده شوم در مناطق مختلف کشور آغاز شود.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با تأکید بر ممنوعیت فروش، عرضه و تبلیغ دخانیات در فاصله 200 متری مراکز آموزشی گفت: اگر این طرح با مشارکت افراد مختلف جامعه به درستی اجرا شود، سلامت آینده سازان ایران اسلامی تضمین می شود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشاردهنده: مجید ملازاده
تهرام/7254//1348/1772
کد N1535012

وبگردی