آفتاب

توزیع ۳۴۰ هزار جلد کتاب در حوزه پدافند غیرعامل در مدارس

توزیع ۳۴۰ هزار جلد کتاب در حوزه پدافند غیرعامل در مدارس

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تأکید بر نقش مهم این وزارتخانه در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل در کشور، از توزیع ۳۴۰ هزار کتاب در حوزه پدافند غیرعامل بین دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه خبر داد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز محمد فاضل در مراسم رونمایی از سند راهبردی و کتاب‌های پدافند غیرعامل دانش‌آموزی که در دبیرستان شاهد دوره اول محمد نورعلی منطقه ۴ تهران برگزار شد، با برشمردن اهمیت و نقش آموزش و پرورش در انتقال مفاهیم و فرهنگ پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش به عنوان موثر‌ترین و اثرگذار‌ترین رکن جامعه و ایجاد توسعه در کشور، نقش دارد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم موضوعی را در جامعه نهادینه کرده و فرهنگ آن را به تدریج در جامعه حاکم کنیم، ناچار هستیم به نهاد آموزش و پرورش روی آوریم و این نقش و اثر باید بتواند قانونگذاران و دست‌اندرکاران کشور را به سمتی متوجه کند که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند.

فاضل با تأکید بر اینکه امروز موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌ها برای مصونیت و ایمن‌سازی کشور مطرح است، گفت: این موضوع مورد توجه ویژه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش می‌داند که برای توجه به موضوع مهم پدافند غیرعامل باید فرصت شرایط لازم را بین دانش‌آموزان، معلمان و والدین فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه مخاطب آموزش و پرورش بیش از ۴۰ میلیون نفر از اقشار جامعه هستند، یادآور شد: شاهد هستیم همه نهاد‌ها به کمک آموزش و پرورش آمدند و امیدواریم با توسعه و تعمیق فرهنگ گامی در ایمن‌سازی و آگاهی دانش‌آموزان برداریم.

فاضل با اشاره به اینکه شعار امروز آموزش و پرورش در موضوع پدافند غیرعامل توسعه و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل است، گفت: برای تحقق این شعار هزاران کتاب و نرم‌افزار تهیه کرده و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از معلمان در دوره‌های ضمن خدمت با موضوع پدافند غیرعامل شرکت کردند و میلیون‌ها بروشور نیز در اختیار مدارس قرار گرفته است ضمن اینکه در رشته‌های مختلفی مانند روزنامه‌نگاری، عکاسی و نمایشگاه آثار دانش‌آموزان به این موضوع اهتمام داشته‌ایم.

وی متذکر شد: بیش از ۱۳۵ هزار جلد کتاب برای دانش آموزان دوره اول متوسطه و ۱۳۵ هزار برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه، ۵۰ هزار کتاب برای دبیران این دوره و ۲۰ هزار کتاب برای اولیای دانش‌آموزان با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور توزیع کردیم.

فاضل با اشاره به برنامه‌های سال جاری تحصیلی در حوزه پدافند غیرعامل تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما جشنواره فیلم کوتاه و برگزاری اردوهای آشنایی دانش‌آموزان با قرارگاه سایبری است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش تأکید کرد: در بین این دستگاه‌ها آموزش و پرورش رتبه اول را از جمله در سال ۹۴ در پدافند غیرعامل کسب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان، اظهارکرد: امیدواریم برنامه‌ریزی‌های هماهنگ برای نوجوانان و جوانان را شاهد باشیم و می‌توان ادعا کرد که در بین همه کشور‌ها بالا‌ترین درصد امنیت را در کشورمان شاهد بوده و از جمله مترقی‌ترین کشور‌ها هستیم.

کد N1534738

وبگردی