آفتاب

توافق برای تولید کامیون و اتوبوس آلمانی در ایران

توافق برای تولید کامیون و اتوبوس آلمانی در ایران

ایلنا: شرکت آلمانی تولید کامیون و اتوبوس «مان» که پیش از تحریم ها مونتاژ اتوبوس های بین شهری خود را در ایران آغاز کرده بود، در دوره پسابرجام تولید اتوبوس های بین شهری و همچنین کامیون را در ایران ازسرمی گیرد.

به گزارش ایلنا، «یورگن لوو» عضو هیات مدیره و مدیر فروش و بازاریابی شرکت «مان» در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری تهران (ITUF) برگزار شد، گفت: شرکت ما تصمیم دارد با بهبود کیفیت و راه حل های مقرون به صرفه تر به بازار ایران بازگردد و به یکی از سه شرکت نخست تامین کننده کامیون و اتوبوس در ایران تبدیل شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است افزون بر اتوبوس های بین شهری، خط تولید اتوبوس های درون شهری نیز از سال ٢٠١٧ میلادی در ایران راه اندازی شود.

وی حجم سرمایه گذاری خط تولید اتوبوس را ٤٠٠ میلیارد ریال و حجم سرمایه گذاری استانداردسازی خط تولید کامیون را دو میلیون یورو ذکر کرد و افزود: بخشی از این سرمایه گذاری- که رقم آن را نمی توانم اعلام کنم- از طرف شرکت مان آلمان تامین می شود.

لوو ادامه داد: این حجم سرمایه گذاری مربوط به مرحله نخست است و در ادامه سرمایه گذاری بیشتری در این بخش می شود.

وی گفت: برای داخلی سازی این خودروها تیم فنی- مهندسی را با همکارانمان در ایران تشکیل داده ایم و این تیم اکنون در حال مطالعه پروژه داخلی سازی است.

مدیرعامل شرکت ایرانی طرف قرارداد با مان که واردکننده و بدنه ساز اتوبوس ها است، عمق ساخت داخل اتوبوس های کنونی را ٥٠درصد ذکر کرد و گفت: واردات (CVU) اتوبوس ممنوع است و برخی اتوبوس ها به صورت قطعات منفصله (CKD) وارد ایران می شود.

«محمدعلی کریمی» گفت: قصد داریم در تولید اتوبوس های گازسوز میز عمق ساخت داخل را به ٤٠ درصد برسانیم.

کریمی با بیان اینکه تولید اتوبوس در سال های تحریم به حداقل رسیده بود، گفت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، مناسبات اقتصادی با شرکت های خودروساز خارجی افزایش یافت؛ به گونه ای که پارسال تولید اتوبوس های مان به ٥٠ دستگاه رسید و پیش بینی می شود این رقم امسال به صد دستگاه برسد.

وی در تشریح شرایط فروش اتوبوس های مان در ایران گفت: برای جذب مشتری، ٦٠ درصد وجه خودرو به صورت نقدی و بقیه به صورت اقساط ٢٠ ماهه بدون سود دریافت می شود.

کریمی افزود: هر دستگاه اتوبوس هفت میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال قیمت دارد که چهار میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال در مرحله نخست و بقیه (سه میلیارد ریال) پس از تحویل خودرو به صورت اقساط دریافت می شود.

مدیرعامل دیگر شرکت تولید کامیون های مان در ایران نیز در مورد عمق ساخت داخل کامیون هایی که قرار است در ایران تولید شود گفت: داخلی سازی کامیون ها در مرحله مطالعاتی قرار دارد و عمق ساخت داخل در این خودروها به ٢٠ درصد می رسد.

«سعید رمضان» قیمت کامیون های مان در بازار ایران را چهار میلیارد ریال تا پنج میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: فروش این خودروهای تجاری به صورت نقدی انجام می شود، اما متقاضیان می توانند با خرید در نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری تهران از تخفیف های ٢٠٠ میلیون تا ٤٠٠ میلیون ریالی بهره مند شوند.

 

 

کد N1534701

وبگردی