آفتاب
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

آموزش و پرورش نهاد فرهنگ ساز و تبیین کننده مفاهیم دفاعی است

آموزش و پرورش نهاد فرهنگ ساز و تبیین کننده مفاهیم دفاعی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل را می تواند در جامعه شکل دهد و نهاد فرهنگ ساز و تبیین کننده مفاهیم دفاعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمره ای در مراسم رونمایی از سند راهبردی و کتابهای پدافند غیرعامل که در دبیرستان شهید نورعلی برگزار شد، گفت: پدافند غیرعامل یا دفاع غیرنظامی، همزاد بشر بوده، چرا که تهدید و خطر همواره همراه بشر بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش از دو منظر مخاطب پدافند غیرعامل است که به عنوان یک دستگاه اجرایی دارای امکانات مختلف است، باید برای حفظ امنیت آن خود را مجهز به تدابیر امنیتی کند و از این جهت تفاوتی با سایر دستگاه ها ندارد.

کمره ای با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نهاد فرهنگ ساز و تبیین کننده مفاهیم دفاعی است، گفت:‌ آموزش و پرورش با تبدیل مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل را می تواند در جامعه شکل دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: آموزش و پرورش تلاش می کند تا باورهای دانش آموزان را در مقوله دفاع غیرنظامی و امنیت شکل دهد.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل امری متغیر و پویا است. معتقدم جامعه باید به باورهای معرفتی عمیق و کشفی فعالانه در پدافند غیرعامل دست یابد.

وی افزود: پدافند غیرعامل نقش مهمی در همه کشورها در مصون سازی و امنیت دارد و امروز مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

کد N1534603

وبگردی