آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

هنوز از ناکامی کشتی سخن می‌گویند/ مردم بهترین شاهد موفقیت هستند

هنوز از ناکامی کشتی سخن می‌گویند/ مردم بهترین شاهد موفقیت هستند

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: رضایت مردم از عملکرد مطلوب و قابل قبول ملی‌پوشان در المپیک ریو، مهر تاییدی بر تلاش اهالی کشتی است.

محمد حسین محبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم  برخی از منتقدان از ناکامی، بزرگنمایی و سفسطه‌گری متولیان کشتی سخن به میان می‌آورند که همین موضوع ناشی از نگرش فردی و شخصی به موضوع کشتی است.

وی ادامه داد: کاروان کشتی ایران در مجموع با ۵ مدال رنگارنگ در المپیک ۲۰۱۶ ریو عملکرد خوبی داشت و این موضوع را می توان با نگاهی به نتایج دوره‌های گذشته به خوبی درک کرد. خوشبختانه تمامی مسابقات کشتی از رسانه ملی برای مردم پخش شد و آنها به خوبی شاهد تلاش و عملکرد کشتی‌گیران ما در این آوردگاه بزرگ بودند.

دارنده مدال نقره جهان تصریح کرد: کشتی آزاد ایران پس از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به مدال طلا دست نیافته بود که این اتفاق بزرگ و افتخارآفرین در المپیک ۲۰۱۶ افتاد. ضمن اینکه ما در کشتی آزاد هم در سنگین وزن و هم سبک وزن، صاحب مدال شدیم که به واقع بسیار ارزشمند بود. ضمنا نباید از این مساله به سادگی گذشت که داوران حق رضا یزدانی را در کشتی با گازیموف آذربایجانی پایمال کردند و مطمئنا در غیر این صورت او نیز می‌توانست یکی از مدال آوران المپیک باشد.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در خصوص سیستم مدیریتی این رشته نیز خاطرنشان کرد: حضور یک عضو ایرانی در جمع هیأت رئیسه اتحادیه جهانی، تعاملات مناسب با تمامی کشورهای دنیا، برگزاری اردوهای متعدد در رده های مختلف، حضور در تورنمنت‌های متعدد و اعزام در تمامی رده های سنی بدون هیچ مشکلی به رغم مشکلات مالی از جمله اقدامات مثمرثمر و بزرگ فدراسیون بوده که مطمئنا با برنامه ریزی مناسب صورت گرفته است.

وی در پایان به رقابتهای بین المللی جام شاهد هم اشاره کرد و اظهار داشت: اتحادیه جهانی کشتی از جام شاهد به عنوان یکی از معتبرترین تورنمنت‌های بین المللی جهان در رده جوانان یاد کرده که همین موضوع نشان می دهد فدراسیون مسیر را درست طی کرده و برنامه ریزی و تلاش ارزشمندی برای برگزاری این مسابقات انجام شده است.

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جوانان جام شاهد با حضور ۱۲ تیم خارجی طی روزهای ۶ و ۷ آبان ماه در خانه کشتی شماره ۲ مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد که در نهایت تیم کشتی فرنگی ایران به عنوان قهرمانی و تیم کشتی آزاد کشورمان به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

کد N1534463

وبگردی