آفتاب

مجمع نمایندگان شمال کشور فردا یکشنبه میزبان وزرای پیشنهادی دولت

مجمع نمایندگان شمال کشور فردا یکشنبه میزبان وزرای پیشنهادی دولت

ساری - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت که سه وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های ورزش و جوانان ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش فردا یکشنبه میهمان نمایندگان شمال کشور خواهند بود.

عزت الله یوسفیان ملا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در روزهای گذشته نیز جلساتی به صورت اختصاصی در قالب کمیسیون ها و کمیته های مختلف کاری با وزرای پیشنهادی دولت به مجلس داشتیم و در باره مسایل مختلف وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : هر سه وزیر پیشنهادی آقای روحانی به مجلس، دارای سوابق و تجارب ارزشمند اجرایی در دستگاههای حساس اداری کشور بودند و خدمات و کارنامه گذشته آنها قابل قبول است.
یوسفیان ملا ، ترمیم کابینه را با هدف بهبود عملکرد قوه مجریه امری طبیعی و قانونی دانست و افزود : مجلس از این اقدام مثبت رئیس جمهوری که با هدف بهبود وضعیت سه دستگاه اجرایی کشور و ارائه خدمات مطلوب تر به مردم صورت گرفته ، حمایت می کند.
وی گفت : قانون اساسی هم به طور صریح این اجازه را به رئیس جمهور داده که در راستای ترمیم کابینه عمل کند و خوشبختانه وزرای گذشته با اعلام آمادگی و استعفای خودشان ، نشان دادند که خواهان کمک به بهترشدن وضعیت موجود هستند و نگاه به آینده بهتر دارند.
مجمع نمایندگان استان های شمالی شامل نمایندگان استان های گیلان ، گلستان و مازندران است .
این مجمع برای اولین بار با حضور نمایندگان استان سمنان در مجلس نهم با هدف پیگیری مطالبات مردم این استان‌ها به صورت دسته ‌جمعی شکل گرفت و پس از آن هم در مجلس دهم ادامه یافت .
ریاست این مجمع یک ساله است و جلسات آن در تهران تشکیل می شود .
رئیس جمهور روحانی پس از استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به ترتیب سیدرضا صالحی امیری ، مسعود سلطانی فر و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را برای در دست گرفتن سکان این سه وزارتخانه به مجلس معرفی کرد.
قرار است جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی سه شنبه این هفته برگزار شود.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
کد N1534449

وبگردی