آفتاب
در هفته ای که گذشت/

میزبانی باشکوه در استان مرکزی/سفر41مدیر ارشد و حضور میدانی 11وزیر در نقاط مختلف کشور

میزبانی باشکوه در استان مرکزی/سفر41مدیر ارشد و حضور میدانی 11وزیر در نقاط مختلف کشور

استانها- ایرنا- هفته گذشته کاروان دولت تدبیر و امید به استان مرکزی سفر کرد، سفری که در آن 9 هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار در قالب اجرای 51 طرح در بازه زمانی 2 ساله، برای تکمیل طرح های عمرانی این استان به تصویب رسید؛ همزمان 41مدیر ارشد و 11 وزیر با حضور میدانی در نقاط مختلف کشور همگام و همراه اهداف دولت را پیگیری کردند.

سی و دومین سفر کاروان دولت تدبیر و امید 2 روزه بود که روز اول آن در اراک و دومین روز آن درخمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.
دیدار رئیس جمهوری با مردم استان مرکزی و شهرستان اراک در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد، بازدید از شرکت واگن پارس اراک، نشست سرمایه گذاری و توسعه، افتتاح طرح های ویدئو کنفرانسی و دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان از برنامه های روز اول بود.
دیدار با مرم شهرستان خمین در ورزشگاه شهید مطهری، بازدید از بیت تاریخی امام راحل و تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره)، شرکت در شورای اداری و نشست با اصحاب رسانه و تشریح برنامه های سفر، از دیگر برنامه های این سفر باشکوه بود.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی ماه سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران -شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان- خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و قزوین سفر کرده اند و قرار است پس از سفر به استان مرکزی در نیمه دوم آبان ماه با سفر به استان البرز به دور اول سفرهای خود پایان دهند.
در سفر دکتر روحانی به استان مرکزی 418 طرح با اعتبار بیش از 424میلیارد تومان، بهره برداری از 10 طرح آموزشی، تصویب 912 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و افتتاح پروژه های حوزه عمرانی ، بهره برداری از 12 طرح صنعتی و افتتاح 2هزارمیلیارد ریال طرح های حوزه نیرو در استان به ثمر رسید.
همچنین 35 طرح عمرانی و اقتصادی استان مرکزی با حضور رئیس جمهوری در سی و دومین سفر استانی دولت در نشست سرمایه گذاری و توسعه این استان به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.
برای این طرح ها در مجموع 26 هزار و 910 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی 13نفر از معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها دکتر روحانی را به اراک همراهی کردند.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمید چیت چیان وزیر نیرو از وزیران کاروان تدبیر و امید در سفر به استان مرکزی بودند.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، حسینعلی امیری معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور بانوان، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری هم از دیگر اعضای کاروان تدبیر و امید بودند که دکتر روحانی را همراهی و به نمایندگی از رئیس جمهوری به نقاط مختلف استان مرکزی سفر کردند.
هفته گذشته همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شیراز سفر کرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به کرج، وزیر راه و شهر سازی به اهواز و آبادان، وزیر کشور به خرم اباد و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با سفر به مشهد و بجنورد دولت تدبیر و امید را در خدمت به مردم نقاط مختلف همراهی کردند.
دکتر حسن روحانی در ورزشگاه شهدای پنجم مرداد اراک دراجتماع باشکوه مردم و در پاسخ به ابراز احساسات مردمی در سخنانی گفت : همه باید از فضای بعد از برجام استفاده کنند و سفرهای خارجی بعد از برجام برای رونق اقتصادی کشور است، برای آن است که در آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و سراسر جهان بتوان رونق تجاری، سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد شود.
وی عنوان کرد: در بخش صنعت و معدن بعد از برجام یک میلیارد و 600 میلیون سرمایه خارجی وارد کشور شده است، قراردادها منعقد شده، طرح های اقتصادی نسبت به زمان مشابه 2 برابر شده است.
رئیس جمهوری اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید از زمان شروع فعالیت تاکنون، سه میلیارد و 890 میلیون دلار سرمایه گذاری برای 133 طرح در کشور جذب شده که از این تعداد 58 طرح تکمیل و بهره برداری شده و 75 طرح در حال تکمیل برای بهره برداری است.
رئیس جمهوری ابراز کرد: همه زندگی ما عشق به ملت ایران، عشق به انقلاب اسلامی، عشق به امام راحل و عشق به رهبرمان است.
وی تاکید کرد: آنهایی که فکر می کنند در این مملکت 2 مسیر و دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، یک خط ، یک رهبر و یک دولت در این کشور بیشتر نیست.
در ادامه سفرهای استانی ، هفته گذشته مدیران ارشد با همراهی استانداران و مدیران ارشد استانی به دهها شهر و روستا سفر کردند و با بازدید از طرح های اقتصادی، عمرانی و سایر پروژه های در دست اقدام، از نزدیک روند پیشرفت طرح ها را پیگیری کردند.
در این راستا در هفته گذشته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شیراز سفر کرد و معاون وزیر نفت به بندرعباس،معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گرگان و معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز به زنجان سفر داشت.
یاسوج و شیراز، بیرجند، یزد، تبریز ، مشهد و کرمان نیز هفته گذشته به ترتیب مقصد قائم مقام وزیر کشور ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و قائم مقام وزیر کشور بود.
اما مدیران ارشد در هفته گذشته بیشترین سفر خود را به استان البرز داشتند و از طرح ها و فعالیت های عمرانی اقتصادی مناطق مختلف این استان بازدید کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، قائم مقام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سفرهای جداگانه در اوایل هفته گذشته به استان البرز سفر کردند و پیگیر امور مربوط به وزارتخانه و سازمانهای متبوع خود بودند.
همچنین معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه هفته گذشته به مشهد و کرج سفر کرد و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به کرمان،معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به یزد، قائم مقام وزیر کشور به زنجان، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مشهد و بجنورد،قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به ساری، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تربت حیدریه
معاون وزیر ورزش و جوانان به کرج، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی به گرگان ،سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشهد، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به زاهدان
، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به انزلی و مردم مشهد نیز میزبان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بودند.
هفته گذشته چند طرح عمرانی و زیربنایی با حضور محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر رامین اهواز به بهره‌برداری رسید و چند طرح جدید نیز در این شهر کلنگ زنی شد.
بهره برداری از پروژه 200 واحدی مسکن مهر رامین اهواز با اعتبار هزینه شده 96 میلیارد ریال، فاز یک پارک امید با اعتبار 10 میلیارد ریال، مسجد امام علی (ع) در ناحیه یک شهر با اعتبار پنج میلیارد ریال، پروژه تامین روشنایی معابر شهر رامین با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، برق رسانی به مناطق مسکونی با تراکم کم با اعتبار 2 میلیارد ریال، زمین بازی کودکان با اعتبار 500 میلیون ریال و عملیات آماده‌سازی معابر مسکن 200 واحدی در رامین با اعتبار 16 میلیارد ریال از طرح‌هایی بود که با حضور نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی در این شهر به بهره‌برداری رسید.
آماده‌سازی 484 واحد مسکن مهر توسط شرکت عمران، احداث گلخانه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و پروژه کاشت جنگل با 15 هزار نهال از جمله طرح‌هایی بوده که توسط معاون وزیر راه کلنگ‌زنی شد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز هفته گذشته به منظور بهره برداری از چند عمرانی و بازدید از روند تامین زیرساخت های مرز شلمچه در ایام اربعین به استان خوزستان سفر کرد.
خط دوم راه آهن اهواز به بندر امام و ایستگاه راه آهن ماهشهر نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره ‌برداری رسید.
خط دوم راه آهن اهواز به بندر امام خمینی (ره) به طول 110 کیلومتر از سال 93 آغاز شد و تاکنون، 81 کیلومتر آن حد فاصل ایستگاه میان‌ دشت تا ایستگاه بندر امام به بهره‌ برداری رسیده است.
برای تکمیل طرح اعتباری معادل یک هزار و 310 میلیارد ریال در نظر گرفته شد که تاکنون یک هزار میلیارد ریال آن هزینه شده است.
همچنین ایستگاه راه آهن ماهشهر با مشارکت شرکت ملی راه آهن، شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر، شهرداری و فرمانداری شهرستان به بهره برداری رسید.
برای اجرایی شدن این پروژه، 160 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که این اعتبار از سوی شورای راهبردی صنایع پتروشیمی بندر امام تامین شده است.
با بهره‌ برداری از این ایستگاه جدید ظرفیت جا به ‌جایی مسافر و خدمات‌رسانی به شهروندان افزایش یافته و در حال حاضر روزانه 2 رام قطار مسافری از ایستگاه ماهشهر به سمت اهواز و همچنین هر هفته یک رام قطار از ماهشهر به مشهد، از مبدا ماهشهر به اهواز و سپس به مشهد اعزام می ‌شود.
بهره برداری از ایستگاه نظامیه از دیگر برنامه های سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به شهرستان بندر ماهشهر بود.
همچنین هفته گذشته وزیر کشور سفری به دلفان لرستان داشت.
عبدالرضا رحمانی فضلی در سخنانی اظهار کرد که هدف از سفر به 3 استان الگوی طرح های اقتصاد مقاومتی، بررسی سرمایه گذاری در طرح ها، واگذاری طرح های اقتصادی نیمه کاره به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و جلب مشارکت های مردمی در استان هاست.
وی افزود: مسئولان استان ها اگر تقاضای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی دارند باید در پرداخت تسهیلات طبق برنامه عمل کنند و این تسهیلات دارای بهره وری باشد.
وی همچنین گفت: لرستان در بخش اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از استان های برتر کشور است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: در جریان سفر به لرستان درخصوص طرح های اقتصاد مقاومتی و همچنین برخی طرح های این استان تصمیم گیری شد.
استان لرستان به همراه استان های کرمان و آذربایجان شرقی به عنوان سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند که در این راستا چهار کمیته عمرانی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و برنامه ریزی در استان تشکیل شده است.
1138/1596 *خبرنگار:ناهید صفری * انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1534428

وبگردی