آفتاب

راه‌اندازی دفتر‏ توسعه روابط بانکی و مالی ایران و آلمان

راه‌اندازی دفتر‏ توسعه روابط بانکی و مالی ایران و آلمان

وزیر حمل‌ونقل آلمان در نشست مطبوعاتی با وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب دولت آلمان، دفتری در وزارت اقتصاد آلمان با نام دفتر توسعه روابط ...

دنیای اقتصاد:وزیر حمل‌ونقل آلمان در نشست مطبوعاتی با وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب دولت آلمان، دفتری در وزارت اقتصاد آلمان با نام دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران تشکیل می‏شود که هدف اصلی‏اش حل و فصل مسائل مالی برای انجام هرچه سریع‌تر قراردادهای بزرگ و آغاز سرمایه‏گذاری‏های جدید در دو کشور است. عباس آخوندی و الکساندر دوبرینت، وزرای حمل‌ونقل ایران و آلمان ظهر روز یکشنبه دوم آبان و بعد از امضای 6 سند همکاری در نشست مطبوعاتی که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با ابراز خرسندی از پیشبرد گفت‌وگوهای بین دو کشور، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

الکساندر دوبرینت، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‏های دیجیتال آلمان گفت: ما گفت‌وگوهای پرباری با یکدیگر در تمام مقوله‏های مربوط به حمل‌ونقل داشتیم، از حمل‌ونقل دریایی تا شهری و موضوعات مربوط به حمل‌ونقل هوایی، جاده‏ای، ریلی که برای ایران اهمیت زیادی دارد. وی با بیان اینکه آلمان علاقه‏مند است عادی‏سازی روابط بین دو کشور استوار شود، تصریح کرد: این به آن معنا است که در کنار مسائل فنی و اجرایی مسائل مالی نیز حل شود. از این رو قرار گذاشتیم تا با تشکیل یک گروه کاری در برلین در کنار کارهای اجرایی به مسائل مالی هم بپردازیم. وی افزود: برهمین اساس به درخواست دولت آلمان دفتر توسعه روابط بانکی و مالی با ایران در وزارت اقتصاد آلمان تشکیل می‏شود. الکساندر دوبرینت به امضای 6 سند توسعه اشاره کرد و گفت: قراردادی را امضا کردیم که بتوانیم در چارچوب شرکت‏ زیمنس و دیگر شرکت‌ها یا به‌طور کلی در چارچوب شرکت‌های خصوصی بتوانیم همکاری بین وزارتخانه‏های دو کشور و شرکت‌ها را فعال کنیم. از جمله این پروژه‏ها سریع‏سازی خط آهن بین تهران و تبریز به عنوان یک کار زیربنایی و دادن سیگنالینگ به خطوط راه‏آهن است و همچنین در اختیار قراردادن ۷۰ لکوموتیو دیزلی که در شبکه حمل‌ونقل ایران مورد نیاز است.

 

توسعه روابط ریلی با مبادله كالا بین دو کشور

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز با ابراز خرسندی از میزبانی هیات آلمانی در تهران گفت: این چهارمین ملاقاتی است که من با وزرای حمل‌ونقل و قائم‌مقام صدراعظم آلمان برای توسعه معاهده حمل‌ونقلی و سرمایه‌گذاری در زمینه حمل‌ونقل در ایران و آلمان داشته‏ام. وی گفت: خوشبختانه تمام این ملاقات‏ها منجر به تصمیمات عملیاتی شد و ما شاهد پیشرفت موضوع‏های حمل‌ونقلی بین دو کشور هستیم. آخوندی افزود: در زمینه حمل‌ونقل ریلی هم در خصوص سیگنالینگ و همچنین در خصوص تعمیر لکوموتیوهای برقی و دیزلی با همکاری مپنا در ایران موفق به امضای قراردادهای مشخصی با زیمنس شدیم. مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم در زمینه حمل‏ونقل ریلی فعالیت‏های بیشتری را با مبادله بین دو کشور و همزمان با استفاده از ظرفیت‏های ساخت داخل و هم فناوری‏های پیشرفته آلمان داشته باشیم.

 

آغاز سه پروژه بزرگ ريلي با شركت زيمنس

آخوندی در ادامه با بیان این مطلب که قصد داریم در حوزه حمل‌ونقل، فعالیت‏های بیشتری را در بخش مبادله بین دو کشور و استفاده از ظرفیت داخلی و فناوری‏های پیشرفته آلمان داشته باشیم، گفت: هم‏اکنون سه پروژه که در ایران دارای اهمیت بسیار زیادی است را با شرکت زیمنس آغاز کردیم. یکی از آنها حمل‌ونقل حومه‏ای تهران بزرگ است و دیگری حمل‌ونقل ریلی حومه‏ای در تبریز و دیگری افزایش سرعت قطار بین تهران و تبریز است. وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که این سه پروژه می‏توانند به ارتقای سیستم حمل‌ونقل مسافری و باری بین شهری و درون‏شهری کمک کنند، گفت: در این بخش با شرکت‌های دیگر آلمانی نیز برای مسائل سیگنالینگ و ریلی یادداشت‏های تفاهمی را امضا کرده‏ایم که سیگنالینگ بین راه‏آهن اصفهان- شیراز و کرمان-زاهدان ازجمله آن به‌شمار می‏روند.

کد N1534337

وبگردی