آفتاب

تاکید ایران و صربستان بر تعمیق روابط پارلمانی

تاکید ایران و صربستان بر تعمیق روابط پارلمانی

رئیس مجلس صربستان در دیدار خداحافظی سفیر ایران در بلگراد به موفقیت و دستاوردهای سفر اخیر خود به تهران اشاره و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های پارلمانی این دو کشور ادامه یابد.

به گزارش ایلنا، مایا گویکوویچ با بیان اینکه گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در مجلس صربستان تشکیل شده، همکاری میان کمیسیون‌های پارلمانی دو کشور را مهم دانست.

وی از نقش سفیر ایران در بلگراد در ایجاد بعد جدید در روابط صربستان و ایران و انجام هماهنگی برای دیدار مقامات عالی‌رتبه دو کشور تقدیر کرد.

سفیر ایران نیز در این دیدار، گزارش جامعی از تحولات روابط و همکاری‌های دو کشور طی سه و سال نیم خدمت خود در بلگراد ارایه داد و بر گسترش این همکاری‌ها در آینده اشاره کرد.

مجید فهیم‌پور به سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در آینده به بلگراد در پاسخ به سفر رئیس مجلس صربستان به تهران اشاره کرد و خواهان ادامه گسترش همکاری‌های پارلمانی شد.

وی همچنین از نقش رئیس پارلمان صربستان در گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف تقدیر کرد و نقش پارلمان‌های دو کشور را در حوزه‌های مختلف مهم ارزیابی کرد.

وی با ارائه توضیحاتی درباره همکاری‌های دو کشور گفت که طی کمتر از دو سال گذشته، هشت موافق‌نامه همکاری در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، فرهنگی، کتابخانه ملی و همکاری‌های بین پایتخت دو کشور به امضا رسیده است.

طرفین در پایان نشست بر این نکته که دو کشور از امکانات گسترده‌ای برخوردارند درباره ارتقای این همکاری‌ها به سطح یوگسلاوی سابق اتفاق نظر داشتند.

ایران و صربستان نه تنها در همکاری‌های پارلمانی در دیگر زمینه‌های از جمله همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و کشاورزی در بیش از سه سال گذشته به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند و میهمانی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد خود دلیلی بارز بر ارتقای روابط دوستانه دو کشور است.

کد N1534163

وبگردی