آفتاب

وزیر علوم: دانشگاه پیام نباید در رشته های فنی و مهندسی رشد پیدا می کرد

وزیر علوم: دانشگاه پیام نباید در رشته های فنی و مهندسی رشد پیدا می کرد

بجنورد- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام نور باید به مسیر اصلی خود که همان آموزش از راه دور و مجازی است، بر گردد و این دانشگاه نباید در رشته های فنی و مهندسی رشد پیدا می کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد فرهادی جمعه در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان شمالی اظهار کرد: نباید دانشگاه پیام نور این گونه تشکیلات داشته باشد بلکه از فناوری های جدید و پیشرفته در امور آموزشی استفاده کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور باید به طور محدود دانشجو داشته باشد افزود: این دانشگاه بی رویه و نامتناسب رشد پیدا کرده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اساس نامه های مربوط به مراکز آموزش عالی اصلاح و روش های آموزشی هم باید بازنگری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه هایی داریم که 10 کیلومتر با یکدیگر فاصله ندارند افزود: این مشکلات در آمایش مراکز دانشگاهی هم برطرف خواهند شد.
فرهادی افزود: متاسفانه هم اکنون دانشگاه هایی داریم که کمتر از 50 نفر دانشجو دارند.
وی بر کاربردی بودن رشته های تحصیلی تاکید کرد و افزود: برای تحقق این مهم تحصیلات تکمیلی مد نظر نیست زیراکه سیاست های برنامه ششم تقویت آموزش مهارتی است.

** 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه ها وجود دارد
وزیر علوم، تحقیقات فناوری با بیان اینکه 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه های کشور وجود دارد گفت: متاسفانه به ما فشار وارد می شود .
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص رشته های تحصیلات تکمیلی گفت: در کارشناسی ارشد سقف پذیرش 20 نفر و در دکترا پنج تا هفت نفر است و اگر خلاف کنند تایید نخواهیم کرد.
وی بر تجمیع دانشگاه های غیر دولتی هم تاکید کرد: با این اقدام از فضاها و امکانات مشترک استفاده کنید .
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی چند طرح دانشگاهی را افتتاح کرد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
کد N1534042

وبگردی