آفتاب

کتاب عاشورایی «منزل به منزل با کاروان عاشورا» رونمایی شد

کتاب عاشورایی «منزل به منزل با کاروان عاشورا» رونمایی شد

کتاب عاشورایی «منزل به منزل با کاروان عاشورا» طی مراسمی با حضور مسئولان و پژوهشگران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، از رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که در سالن شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، محمد حسن شجاعی فرد، نویسنده کتاب گفت:‌ با توجه به توصیه اساتید حوزه علمیه قم در بحث نگارش این کتاب دقت کامل به عمل آمد که مدیریت حضرت زینب سلام الله علیها در کاروان اسرای اهل بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا به درستی مورد واکاوی قرار بگیرد.

وی بررسی دقیق زوایای بیماری امام سجاد علیه السلام در واقعه عاشورا و همچنین اثرپذیری این امام معصوم بعد از امام حسین علیه السلام را از دیگر ویژگی های این کتاب برشمرد و گفت: با اسناد معتبر و غیر قابل خدشه و متقن در این کتاب اثبات شده که بیماری امام سجاد علیه السلام یک بیماری عادی بوده و بعد از واقعه عاشورا نیز به پایان رسیده و این نیز بر حکمت خداوند استوار بوده تا حجت خداوند زنده بماند و مسئولیت امامت را بر عهده بگیرد.

محمد حسن شجاعی فرد اظهار داشت: احتجاجات امام سجاد علیه السلام در شام با افراد مختلف و حتی احتجاجات ایشان با یزید نیز که در کتب معتبر نقل شده در این کتاب آمده است.

این پژوهشگر اضافه کرد: ‌تمامی اسناد و وقایع مکتوب شده در این کتاب همگی از کتب معتبر جمع آوری شده و به مباحث تاریخی نیز نگاه دقیق شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی کرمانشاهی در ادامه این مراسم  گفت:‌ یاد و نام عاشوراء باید زنده نگه داشته شود چرا که عاشورا رمز پیروزی و موفقیت بوده و عاشوراء مسیر رسیدن به بیداری می باشد.

وی افزود: در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) اقدامات علمی در خصوص مباحث تفسیری و علمی صورت گرفته و در این راستا پژوهشگران و محققان برجسته ای نیز در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی ضمن اشاره به کتب دیگر چاپ شده شجاعی فرد بیان داشت: محتوای عاشورایی کتاب منزل به منزل با کاروان عاشورا از محاسن این کتاب بوده و نگاه دقیق نویسنده می تواند محتوایی پر بار را به مخاطب ارائه بدهد.

کد N1533956

وبگردی