آفتاب

نوبخت: با نمایش چهره رحمانی از اسلام، به مقابله با تفکرات افراطی بپردازیم

نوبخت: با نمایش چهره رحمانی از اسلام، به مقابله با تفکرات افراطی بپردازیم

انزلی - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید با نمایش چهره رحمانی از دین مبین اسلام، به مقابله با تفکرات افراطی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدباقر نوبخت روز جمعه در آیین پایانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار اظهار کرد: باید با عمل به قرآن کریم بویژه در ابعاد فرهنگی، با تفکرات افراطی همچون داعش و اندیشه های متحجر مقابله کنیم.
وی ادامه داد: با وجود تفاوت سلیقه هایی که در جامعه وجود دارد، در صیانت از قرآن و آموزه های انسان ساز آن، وحدت نظر داریم.
نوبخت خاطرنشان کرد: امروز تکفیری ها با تصویرسازی خشن و موهن از قرآن، درصدد تضعیف جایگاه با عظمت این کتاب آسمانی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به عنوان یک گیلانی از برگزاری چنین اجتماع مقدس و مبارکی در استان خرسند و سپاسگزارم.
نوبخت افزود: دیدگاه دولت تدبیر و امید درخصوص مباحث و مسائل مربوط به حوزه قرآن، همواره توأم با تواضع است.
وی درخصوص اقدامات دولت برای قهرمانان قرآنی و افراد ممتاز در این حوزه گفت: در بخش های جاری و عمرانی برای برگزاری چنین مراسم و برنامه هایی، اعتباراتی ویژه پیش بینی شده که در مرحله جمع بندی هستیم.
نوبخت با یادآوری افت شدید قیمت نفت، به تلاش ناموفق برخی دولت ها برای وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به تسلیم با ابزار کاهش قیمت نفت اشاره و تصریح کرد: شماری از دولت ها از استقراض جهانی استفاده می کنند اما ایران براساس گزارش رسمی بنگاه ها و موسسه های معتبر اقتصادی دنیا، به عنوان باثبات ترین کشور در منطقه مطرح است.
نوبخت با اشاره به ارائه پاداش سفر به کربلای معلی از سوی استانداری گیلان برای نفرات برتر این دوره از مسابقات گفت: هر پاداشی را که سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد دهد، دولت نیز تمکین می کند.
سی و نهمین دوره مسابقه های قرآن کریم که به میزبانی استان گیلان و در مجتمع زیباکنار با شرکت بیش از 700 نفر از قاریان برجسته کشور از 25 مهرماه در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، مدیحه سرایی، اذان، ابتهال، دعاخوانی و همخوانی در دو بخش مردان و زنان آغاز شد، امروز (جمعه هفتم آبان ماه) پایان یافت.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7471/2007
کد N1533858

وبگردی