آفتاب

خبرنگار هافینگتن پست:انتخابات آمریکا مردم را دچار اضطراب و تنش کرده است

خبرنگار هافینگتن پست:انتخابات آمریکا مردم را دچار اضطراب و تنش کرده است

ایرنا نوشت: خبرنگار نشریه هافینگتن پست همصدا با بسیاری از ناظران سیاسی می گوید که انچه در این انتخابات گذشته اکثریت مردم آمریکا را دچار نگرانی و اضطراب بی سابقه ای کرده و همه منتظرند تا با پایان گرفتن این انتخابات یک دوران هولناک را پشت سر بگذارند.

در ادامه نظر خواهی های ایرنا در میان روزنامه نگاران و وابستگان خبری جهان در مقر سازمان ملل 'اولین لئوپولد' وابسته نشریه هافینگتن پست در گفت گو بر این نکته تاکید می کند که برغم همه جنجال ها و انتقاداتی که در مورد کلینتون در جریان است یک مسئله قطعی است و آن این که دونالد ترامپ صلاحیت ورود به کاخ سفید و رهبری این کشور را ندارد.
وی نیز همصدا با بسیاری از مردم این کشور معتقد است که تا این درجه از ابتذال و تباهی در رقابت های انتخاباتی آمریکا در هیچ دوره ای سابقه نداشته و مردم این کشور با پایان گرفتن این انتخابات دوران هولناکی را پشت سر خواهند گذاشت.
لئوپولد اضافه می کند آنچه در این 18 ماه در رقابت های انتخاباتی این کشور گذشته اکثریت جامعه آمریکا را دچار اضطراب و تنش بی سابقه ای کرده و بسیاری هنوز نگرانند که ترامپ در این انتخابات به پیروزی برسد.
به اعتقاد این روزنامه نگار آمریکایی، درصد زیادی از مردم آمریکا ولو با شکست ترامپ بشدت نگران این خطر هستند که او از خود میراث و طرز تفکری را بجای بگذارد که مغایر همه ارزش ها و باور های مردم این کشور است و هیچ ربطی به نحوه اداره عادلانه کشور ندارد.
او نیز می گوید که جنجال های ترامپ در مورد تقلب در انتخابات آمریکا ادعا ها و اتهامات بی اساسی است که صرفا به منظور توجیه شکست خود در این انتخابات اختراع کرده است.
لئوپولد نیز بروز نا آرامی هایی در جامعه آمریکا در صورت شکست ترامپ را محتمل می داند، اما می گوید که پیش بینی قطعی در این رابطه ممکن نیست و همه چیز به این مسئله بستگی دارد که آیا کلینتون قادر خواهد بود با برتری چشمگیری در این انتخابات به پیروزی برسد یا نه و این که آیا ترامپ به هر صورت بهانه ای برای ایجاد بوا و اشوب در کشور خواهد داشت یا نه .
طارق فتحی از خبرگزاری انادولو نیز می گویدکه از نظر او و اکثریت روزنامه نگاران و مردم آمریکا این انتخابات بعنوان مبتذل ترین نوع انتخابات در تاریخ جهان به ثبت خواهد رسید و به نظر او مردم آمریکا بر اساس آنچه که در مورد نامزد های انتخاباتی کشورشان دیده و شنیده اند خود را بر سر یک دوراهی انتخاب میان بد و بدتر می بینند.
فتحی می گوید، در این دوره مردم آمریکا که از عملکرد های گذشته تشکیلات سیاسی کشورشان بستوه آمده و به دگرگونی و تغییری امید بسته بودند در این انتخابات از طرفی با نامزدی همچون ترامپ و باور ها و اعتقادات هولناکش روبرو هستند و از طرف دیگر با کلینتون که نماینده تمام عیار همان تشکیلات فاسد سیاسی مورد انزجار آن ها بحساب می آید و انتخاب او برای آن ها به معنی ادامه حاکمیت همان تشکیلات سیاسی خواهد بود.
وی می افزاید که این مردم در عین حال خود را ملزم می دانند تا در این انتخابات رای بدهند و از آنجا که هیچ رقیب معتبری از یک حزب نیرومند دیگر در مقابل این دو نامزد وجود ندارد نا گزیر خواهند بود که به کلینتون روی بیاورند.

4949

کد N1533652

وبگردی