آفتاب

خوش چهره: رسانه ها با چالش زمان روبرو هستند

خوش چهره: رسانه ها با چالش زمان روبرو هستند

کرمان - ایرنا - روزنامه نگار و فعال رسانه ای گفت : رسانه ها امروز با چالش بزرگی به نام زمان در انتشار خبر روبرو هستند.

جلال خوش چهره روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرمان افزود: مهمترین مساله اکنون حضور رقیبان قدرتمندی است که توانستند در فضای مجازی، ماهواره و اینترنت حضور پیدا کنند و سرعت و زمان انتشار خبر را از رسانه های ما بربایند.
وی بیان کرد: مشکل بعدی رسانه ها کمبود آموزش در این حوزه است و ما شاهد هستیم هر سال انبوهی از نیروی های تحصیلکرده رشته های روزنامه نگاری و ارتباطات وارد بازار کار می شوند اما کمتر می توانند در عرصه مطبوعات کارآمد باشند و آموخته های آنها بیشتر انتزاعی و مربوط به دوران قبل از همه گیر شدن ماهواره یا اینترنت است.
روزنامه نگار مطرح کشور گفت: این افراد زمانی وارد عرصه کار رسانه می شوند عملا فاقد توانایی لازم هستند.
وی افزود: امروز اگر چه در تنظیم اخبار با مشکل روبرو نیستیم اما در شناسایی و بر جسته کردن ارزش های خبری ناتوانیم و این مهم موجب می شود در مقابله با رسانه های رقیب نتوانیم آنگونه که باید موفق عمل کنیم.
خوش چهره گفت: هیچ تلاشی از سوی موسسه های رسانه ای برای آموزش نیروهای خبری انجام نمی شود و این نیروها معمولا در فضایی انتزاعی به تحلیل، بررسی و تفسیر اخبار می پردازند.
وی بیان کرد: زبان دوم در مطبوعات ما به عنوان زبان بین المللی و ارتباطی برای ارتباط با منابع بین المللی تا چه اندازه آموزش داده شده است؟
وی گفت : علیرغم گذشت بیش از سه دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی هنوز نوع تعامل مسئولان با رسانه ها تعریف نشده و ما همچنان شاهد یک نوع مناقشه میان رسانه ها و مسئولان هستیم و این دیگر مشکل این حوزه است.
فعال رسانه ای افزود: غالب مسئولان نمی دانند با چه زبانی باید با رسانه صحبت کنند و این را به گردن مطبوعات می اندازند.
وی تصریح کرد: اهالی مطبوعات کمتر با حقوق مطبوعات آشنا هستند و این مساله موجب می شود زبان حقوقی را رعایت نکنند و منجر به تعطیلی، توقیف و جریمه شوند.
دوره آموزشی سرمقاله نویسی و یادداشت نویسی امروز(پنجشنبه) با حضور جلال خوش چهره و برخی اهالی رسانه کرمان در خانه مطبوعات این استان و روز گذشته با همت خانه مطبوعات و حمایت شرکت گل گهر سیرجان در این شهر برگزار شد.
خبرنگار: نجمه حسنی** انتشار دهنده : رسول محمدحسنی
شبک / 3029/3028 / 1064
کد N1533589

وبگردی