آفتاب

رئیس دانشگاه دارالحکمه لبنان : کلام امام سجاد (ع) حاوی قیام علیه ظلم وبی‌ عدالتی است

رئیس دانشگاه دارالحکمه لبنان : کلام امام سجاد (ع) حاوی قیام علیه ظلم وبی‌ عدالتی است

بندرعباس – ایرنا - رئیس دانشگاه دارالحکمه لبنان گفت : کلام امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه حاوی قیام علیه ، ظلم ، بی‌عدالتی و دعوت به اصلاح امور جامعه است.

به گزارش ایرنا کمیل مبارک عصر پنجشنبه درششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) دربندرعباس افزود:اصلاحی که این امام آنرا مطرح می‌ کنند ازحاکمان جامعه آغاز می‌شود که تأثیر گذار ترین قشر اجتماعی محسوب می شوند.
وی با اشاره به جنایت های تکفیری ها در سرزمین های اسلامی ، ادامه داد : اگر آنانی که امروز اقدام به تکفیر دیگران می‌کنند از افکار و عشق امام سجاد (ع) ، پدر و جد بزرگوارشان نسبت به مردم بهره برده بودند،هیچ ‌گاه دست به این جنایت ها نمی زدند.
وی اشاره می‌ کند:سراسر وجود آن بزرگواران عشق و مهروروزی نسبت به مردم بوده و این را سیره آن بزرگواران می‌ توان دید و انعکاس این در کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) ملموس است.
رئیس دانشگاه دارالحکمه امام سجاد (ع) ابراز می‌کند: کلام امام سجاد (ع) انقلابی علیه ظلم ، بی‌ عدالتی و دعوت به اصلاح جامعه را در خود نهفته دارد و این اصلاح که ایشان آنرا بیانی می‌کند از حاکمان آغاز می شود.
** دشمنان برای نرسیدن معارف اهل بیت به جهانیان تلاش می ‌کنند
امام جمعه شیعیان آرژانتین آمریکا نیز در این کنگره بین المللی گفت: دشمنان و نظام سلطه در جهت استحکام قدرت و سلطه خود برای نرسیدن معارف اهل بیت به جهانیان تلاش می کنند.
حجت الاسلام عبدالکریم پاز افزود:وظیفه داریم در برابر با این برنامه دشمن اقدام به معرفی امامان معصوم (ع) به جهانیان کرده و قدمی هرچند کوچک برداریم.
وی ادامه داد : به برکت انقلاب اسلامی ندای اسلام با وجود همه تلاش‌ های آنان در جهان پخش می شود و ایران تنها کشوری است که رهبری عالم و متدین آنرا هدایت می کند.
وی اضافه کرد:درغرب به جای آنکه از افراد شاخصی مانند امام سجاد (ع) الگو باشند این الگوها را قبول نداشته ودرمباحث اقتصادی که اصل بر معنویت واخلاق است می‌ گویند معنویت کاری با اقتصاد ندارد که نتیجه آن اقتصاد ربوی است.
امام جمعه شیعیان آراژانتین با انتقاد از رو به افول بودن اخلاق در جهان غرب ، ابراز داشت : آنجا می‌گویند پسر می‌ تواند با مادر و برادر با خواهر ازدواج کرده و خانواده تشکیل دهند و اگر کسی به این موضوع اعتراض کند احتمال مجازات و زندانی شدنش وجود دارد.
حجت الاسلام پاژ بیان کرد : این چه عدالتی که است غرب از آن دم می‌زند ، چگونه پنج کشور به واسطه قدرت نظامی می‌توانند حق وتو داشته باشند؛ این قانون جنگل است.
وی یادآور شد : انگلیس جزیره ای از آرژانتین را اشغال کرده و حاضر نیست آنرا پس دهد و در پاسخ به درخواست های آرژانتین برای مذاکره می‌گوید مذاکره نمی کنم ، اما در مقابل پنج کشور بزرگ دنیا مجبور می شوند پای میز مذاکره با ایران حاضر شوند که این نشانه قدرت جمهوری اسلامی است.
** صحیفه سجادیه همه جوانب زندگی را بیان کرده است
در ادامه این کنگره مدیرمدرسه دینی اهل سنت بندرلنگه نیز گفت:صحفیه سجادیه همه جوانب زندگی یک انسان مسلمان را با همه ابعاد خود مد نظر قرار داده و بیان کرده است.
محمد علی امینی افزود: این کتاب به مسائل مهمی که یک مسلمان در زندگی خود بدان ها نیاز دارد پرداخته است.
وی ادامه داد :امام سجاد (ع) با بهره گیری از تعالیم پدر و جد خود به شایستگی آنچه را لازم بوده دریافت و به بهترین شیوه منتقل کرده اند.
مدیر مدرسه دینی اهل سنت بندرلنگه اضافه کرد : دعاهای آن ححضرت در صحیفه سجادیه با ذکر صلوات آغاز می‌شود و دعایی که با عبادت آغاز شود به اجابت نزدیک‌ تر است.
شیخ امینی ابراز داشت : جامعه با توجه به مادی‌گرایی شدیدی که به آن دچار شده به شدت نیازمند بهره گیری از معارفی است که این امام در صحیفه سجادیه و حتی رساله حقوق خود بیان کرده اند.
وی اشاره کرد : امروزه کشورهای غربی فریاد حقوق بشر را بر زبان جاری می‌ کنند ولی امام سجاد (ع) 14 قرن قبل در رساله حقوق خود به شیواترین بیان و صریح‌ترین لهجه این موضوع را مطرح می‌ کرده اند و رساله ایشان صریح ترین کتابی است که در زمینه حقوق نگاشته شده است٫
** جنبش مردم یمن تحقق اهداف امام سجاد (ع) را دنبال می ‌کند
در این کنگره همچنین استاندار ذمار یمن گفت : جنبش مردم یمن تحقق اهداف امام سجاد (ع) در مبارزه با ظلم و اجرای عدالت و جاری ساختن روح معنوی درون جامعه را دنبال می کند.
حمود محمد حمود عباد افزود : در کمال تعجب این حرکت و جنبش با سرکوب سرکوبگران و حمایت های مدعیان حقوق بشر از آنان روبه رو شده است.
وی ادامه داد : مدعیان حقوق بشر و اُعمال شان در سرکوب مردم یمن از آخرین وسایل سرکوبگری استفاده کرده و در این راستا حتی به کودکان هم رحم نمی‌کنند به گونه‌ای که جنایات آنان یادآور مصائب کودکان اباعبدالله الحسین در کربلا است ،مردم یمن در راستای رسیدن به اهداف خود به هیچ قدرتی جز خداوند تکیه ندارند.
وی اشاره کرد :سرکوبگران در جلو چشمان سازمان های بین‌ المللی و به‌خصوص سازمان ملل متحد دست به جنایتهای وحشیانه می‌زنند ولی حتی صدای اعتراضی از این نهادهای بین‌ المللی شنیده نشد.
ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، علما، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی روز پنجشنبه ششم آبان ماه مصادف با 25 محرم الحرام در بندرعباس آغاز به کار کرد.
مهمانانی از کشورهای آرژانتین، کلمبیا، لبنان، یمن، پاکستان، عراق و همچنین شخصیت های علمی فرهنگی کشوری و استانی سخنانی پیرامون شخصیت ، اخلاق ، منش ومنقبت چهارمین امام شیعیان جهان ایراد می کنند.
امسال قریب به 100مقاله علمی از محققان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع ) ارسال شده بود که هیات داوران از بین آنها سه مقاله برتر، سه مقاله برگزیده و چهار مقاله منتخب را انتخاب کرد.
12 مقاله برتر از بین 100 مقاله رسیده به دبیرخانه علمی این کنگره پس از 2 بار داوری مشخص شد. سه مقاله از بین 12 مقاله برتر به عنوان مقاله های دارای رتبه اول تا سوم انتخاب شده که امروز در قالب سخنرانی ارائه شد.
خبرنگار : عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
کد N1533533

وبگردی